Biznesa ētikas pārkāpumi un konflikti Latvijas reklāmas tirgū: konfliktsituāciju analīze (2004─2006)
Author
Pārupe, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Biznesa ētikas pārkāpumi Latvijas reklāmas tirgū: konfliktsituāciju analīze (2004.-2006.)”. Darbā pētīti Latvijas reklāmas tirgū konstatētie ētikas pārkāpuma gadījumi, kuros biznesa mērķu sasniegšanai pielietoti negodīgas konkurences paņēmieni un negodprātīga reklāmas prakse, tādējādi kaitējot konkurentu reputācijai un maldinot patērētājus par preču un pakalpojumu vērtību.
Pētījuma teorētiskais pamatojums balstīts uz Dž.Roulza taisnīguma teoriju, savukārt konfliktsituāciju analīzē izmantota konfliktu teorija.
Metodoloģijā tiek izmantota gadījuma studiju metode un dziļā intervijas metode. Pētījuma mērķis ir apkopot un izanalizēt pārkāpumus Latvijas reklāmas tirgū laika periodā no 2004.-2006.gadam.
Maģistra darba struktūru veido 6 nodaļas un 10 apakšnodaļas, secinājumi un izmantotās literatūras saraksts.
Atslēgvārdi: reklāma, reklāmas tirgus, uzņēmējdarbības ētika, reklāmas ētika, konflikts, starppersonu konflikts, interešu konflikts. Master paper is devoted to "Infringements of Business Ethics at the Latvian Advertising Market: the analysis of conflicts (2004-2006)". The known cases of unfair competition and dishonest advertising methods used to reach business goals by discrediting competitors and misleading consumers were studied in respect of applicable laws and ethical criteria.
Theoretical analysis of the paper is based on the theory of justice by J.Rowls, but the conflicts and their reasons were examined from the perspective of conflict theory; qualitative research methods, namely, Case study and In-Depth Interviews, were used. The aim of the research is to summarise and analyse violations of business ethics on the Latvian advertisement market from 2004 to 2006.
Master paper contains 6 chapters, 10 subsections, conclusions and the list of references.
Keywords: advertising, advertising market, business ethics, advertising ethics, interpersonal conflict, conflict of interest.