E─mārketinga tiesiskā un morālā regulācija: ASV un Latvijas pieredze
Author
Broda, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma „E- mārketinga tiesiskā un morālā regulācija: ASV un Latvijas pieredze”. Pētījuma mērķis ir pierādīt, ka Latvijas un ASV likumdošana nemazina surogātpasta skaitu, ka katru gadu surogātpasta skaits palielinās un tā saņēmējiem nav iespēja atteikties no tā saņemšanas.
Darba teorētiskajā daļā, tiek aprakstītas tiešā mārketinga, e-mārketinga, surogātpasta, reklāmas definīcijas, funkcijas un veidi, kā arī ir raksturota tiesiskā un morālā atbildība par surogātpasta izsūtīšanu. Metodoloģiskajā daļā ir anketu un semiotiskās analīzes teorētiskais apraksts. Empīriskajā daļā tiek izanalizēti aptaujas rezultāti un tiek veikta surogātpasta semiotiskā analīze.
Pētījums ir noderīgs reklāmas aģentūru speciālistiem, jo tajā ir gūstamas zināšanas par surogātpastu likumību Latvijā un ASV.
Atslēgvārdi: surogātpasts, tiešais mārketings, e-mārketings, e-pasts The theme of the Bachelor paper: „Legal and Moral Regulation of the E-marketing: Experience of the USA and Latvia”. The aim of the research paper is to prove that the legislation of the USA and Latvia does not reduce the amount of spam, that the amount of spam increases every year and that the receivers do not have the opportunity to refuse from receiving spam.
Theoretical part of the paper deals with definitions, functions and types of direct marketing, e-marketing, spam, and advertisement; in addition, legal and moral responsibility of sending spam has been characterized. Methodological part of the paper is devoted to the theoretical description of the questionnaires and semiotic analysis. In the empirical part the author analyses the results of the questionnaires and has carried out semiotic analysis of the spam.
Key words: spam, direct marketing, e-marketing, e-mail