Ziņu par PRAIDU konstrukcija Latvijas Radio 1 un Latvijas Radio 2 ziņu programmā
Author
Lasmane, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Buholcs, Jānis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Ziņu par Praidu konstrukcija Latvijas Radio 1 un Latvijas Radio 2 ziņu programmā” izstrādāts, balstoties uz T. Pētersona sociālās atbildības teoriju un tās pielietošanu ziņu konstrukcijā.
Darbam par mērķi izvirzīts noskaidrot, vai LR1 un LR2 konstruēja ziņas par Praidu atbilstoši sociāli atbildīga sabiedriskā medija prasībām, vai arī šīs ziņas tika konstruētas, nekritiski.
Analizējot ziņu konstrukciju, darbā izmantota kontentanalīze un rāmējumi. Apkopojot iegūtos datus iek secināts, ka ziņas par Praidu tiek konstruētas trijos veidos. Sākotnēji ziņu diktori stāsta par pasākuma mērķi, vēlāk ziņas tiek politizētas, aplūkojot arī esošos notikumus, taču mēneša beigās ziņas tiek konstruētas tikai no politiskā aspekta.
Tiek secināts arī tas, ka konstruējot ziņas, abi radio nav pildījuši sociāli atbildīga sabiedriskā medija funkcijas. Neskatoties uz to, attieksme pret Praidu abos radio bijusi vairāk pozitīva, savukārt attieksme pret Praida pretiniekiem, vairāk negatīva. According to the Theory of Social responsibility by T. Peterson and its use in news construction, a paper “Construction of gay pride event “Rigas praids 2006” in radio Latvia One and radio Latvia Two news programms.” has been written. As an aim of this paper author sets to study constructon of news and its accordance to social responsible public radio. Or those news was constructed without analyses.
Analyzing construction of news with framing and contentanalyse, author of this paper came to conclusion that there is three ways how the newscasters construate these messages – at first they talk about the aim of Pride, then construct these news more political way together with information about happenings, but at the end of month, newscasters again focuse on political way news construction.
Also author of this paper came to conclusion that in way how the news was constructed, Radio of Latvia one and Radio of Latvia two default the functions of social responsible public radio. But the attitude from newscasters to Pride in bouth radios was more positive, but attitude to thous who were against Pride, the attitude was more negative.
Keywords: “Rīgas Pride 2006”; news construction; framing, public media; social responsibility