Izrādes semiotika un jaunieši
Author
Benete, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bela, Baiba
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Mana bakalaura darba tēma ir „Izrādes semiotika un jaunieši”. Šo tēmu izvēlējos, jo esmu patiesi ieinteresēta kultūras lauka izpētē un tā ietekmē uz indivīda attīstību.
Mana pētījuma mērķis bija izpētīt izrādi kā zīmju sistēmu. Būtiska uzmanība tika pievērsta pētnieciskajam jautājumam – kādām zīmēm jaunietis pievērš uzmanību, lai uztvertu izrādes vēstījumu.
Pētījuma ietvaros tika izzināta teorētiskā bāze par zīmju sistēmas zinātni – semiotiku. Savā darbā pielietoju kvalitatīvo pētījuma pieeju. Tika veiktas intervijas ar jauniešiem un kompetentiem ekspertiem kultūras jomā. Kā rezultātā iegūtie dati tika analizēti izmantojot semiotisko datu analīzes metodi.
Pētījuma veikšanas laikā noskaidrojās, ka visas izrādē ietvertās zīmes ir vienlīdz svarīgas, lai skatītājs uztvertu izrādes vēstījumu. Kā arī kultūrā un mākslā izkoptais radošums līdztekus zināšanām ir personības izaugsmes galvenais resurss. The theme of the thesis is „ semiotics of performance and youth”. This theme was chosen because I am really interested in the trial of cultural field and its influence on individual development.
The main goal of the research is to explore performance as a sign system. An important role is allocated to the research question – what signs are being taken into account by young people to be able to perceive the message of performance?
In the theoretical part of the work there is theoretical base about science of sign system – semiotics reflected. In the practical part there are interviews with young people and with experts that are conversant in cultural field. As a result of praxis, I analyzed the data using a method of semiotic data analysis.
The research results proved that all the signs being perceived from performance are equally important for spectators to be able to understand the main message of the performance. And the accomplished creativeness in culture and art as well as knowledge is the main personal development resource.