Show simple item record

dc.contributor.advisorZelče, Vitaen_US
dc.contributor.authorOlšteine, Guntaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:10:15Z
dc.date.available2015-03-24T07:10:15Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9057en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18804
dc.description.abstractDarbā aplūkots nacionālā tūrisma masu kustības „Apceļo dzimto zemi ” diskurss latviešu presē, 1937. – 1938. gadā , galveno vērību veltot tūrisma un nacionālās identitātes meklējumiem kā komunikācijas zinātnes pētījumu laukam. Pētījuma ietvaros analizēti valdības ideologu uzstādītie tūrisma mērķi un to tiražēšana publikācijās nacionālajā, reģionālajā, specializētajā un valdības izdotajā presē. Pavisam apskatītas 161 vienība. Secināts, ka tā kā pastāvēja cenzūra, presei šajos procesos bija tikai propagandas rupora loma. Kustības „Apceļo dzimto zemi ” mērķi bija izplūduši un neskaidri, tie drīzāk atspoguļoja K. Ulmaņa mentālo modeli un vērtību skalu- pieķeršanos dabai un lauku dzīves un veselīga, vienkārša dzīves veida idealizāciju. Šīs kustības ietekmi uz mūsdienām ir grūti objektīvi novērtēt, jo tā tika vardarbīgi pārtraukta padomju okupācijas rezultātā. Tomēr tendence veidot nacionālās identitātes konstruktus, balstoties uz vēsturiskiem notikumiem un senatnes vērtībām, meklējot ideālus un piemērus, pagātnē, kuriem sekot, ir novērojama arī vēl šodien. Tūrisms pēdējos gados ir pievērsis sociālo zinātņu uzmanību, kā akadēmisku pētījumu vērts sociālā diskursa un prakses kopums, kam komunikācijas aspektā nevajadzētu aprobežoties tikai ar tūrisma PR un reklāmas lauka pētniecību. Tas var tikt uztverts arī kā unikāls mediju paveids ar savu iekšējo dienas kārtību un sistemātiku, kam ir nepieciešams tādu pastiprinātāju kā tradicionālo mediju – preses, televīzijas un interneta atbalsts. Atslēgvārdi: nacionālā identitāte, nacionālais tūrisms, propaganda, prese, ideoloģija, diskurss.en_US
dc.description.abstractThe discourse of national tourism mass movement Apcelo dzimto zemi/Tour your homeland in Latvian press between 1937 – 1938 has been analysed as a research field into communication science in the work paying main attention to searching for national identity in tourism. In the framework of the research some tourism aims having been put by the governmental ideologists of that time were examined and the ways providing them through numerous articles in the national, regional, specialised and governmental press. The total of the analysed units is 161. It is concluded, since a strict censorship of the media existed, the press could only have a propaganda laud-hailer’s role in those proceses. Apcelo dzimto zemi/Tour your homeland movement aims were defused and indistinct, they rather reflected the mental model and value scale by K.Ulmanis himself – a link to nature and rural life and his idealisation of a sound and simple lifestyle. It is rather difficult to objectively assess the impact of the movement upon today’s life as it was violently interrupted in the result of the soviet occupation. Though, the tendency to create some constructs of national identity rooted in historical events and the values of the past, searching for ideals and samples to be followed in the background history are to observe nowadays as well. Recently, tourism has attracted attention of social sciences as aunity of social discourse and practice worth some academic research which in the aspect of communication science should not be restricted by investigation into tourism PR and advertising only. It can be regarded as a unique media subkind with it’s inner agenda and system that needs to be supported by such an amplifier as the traditional media – press, TV and the internet. Keywords: national identity, national tourism, propaganda, press, ideology, discourse.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleNacionālais tūrisms- nacionālās identitātes veidotājs: Masu nacionālās tūrisma kustības "Apceļo dzimto zemi!" diskurss latviešu presē (1937-1938)en_US
dc.title.alternativeNational tourism's part in creating national identity: discourse of mass national tourism movement Apceļo dzimto zemi /Tour Your Homeland in Latvian press between 1937-1938en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record