Tēlotājdarbība 5-6 gadu vecu bērnu rokas sagatavošanā rakstīšanai
Autor
Iļjina, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ostrovska, Inta
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: Tēlotājdarbība 5-6 gadu vecu bērnu rokas sagatavošanās rakstīšanai
Darba autors: Ināra Iļjina
Darba zinātniskā vadītāja : mag. paed. I. Ostrovska
Darba apjoms: darbs sastāv no 44 lpp.,4 tabulām, 16 pielikumiem, izmantoti 30 literatūras avoti.
Manu pētījuma tēmu noteica tas, ka ilgstoši strādājot pirmsskolas izglītības iestādē esmu guvusi lielu darba pieredzi darbā ar 5-6 gadu veciem bērniem. Rakstīšana nav viegls darbs bērnam. Sīkā roku un pirkstu muskulatūra vēl ir vāji attīstīta, acis ātri nogurst, un nav arī vajadzīgās koordinācijas spējas, lai gan visi radoši tēlojošie uzdevumi un citas darbības, ko ikdienā veic bērns, sekmē rokas un pirkstu muskulatūras attīstību.
Darbā noskaidrota tēlotājdarbības un rokas sīkās muskulatūras saiknes. Veikts pētījums, kādas ir tēlotājdarbības izmantojamas piezīmes 5-6 gadu vecu bērnu rokas sagatavošanā rakstīšanai. Izstrādāti ieteikumi un praktiski uzdevumi skolotājiem, bērnu patstāvīgai darbībai, intereses rosināšanai par rakstīšanu.
Mana izvirzītā hipotēze darba gaitā tika pierādīta.
Diplomdarba praktiskā nozīme ir tā, ka šo darbu var izmantot, strādājot pirmskolas izglītības iestādē sagatavojot bērnus rakstīšanai. Savu pētījumu teorētiskajā daļā balstījos uz vairāku autoru teorijām: Ļ. Vigotska, A. Ļubinska, R.. Šteiners, A. Zalotņekova A.Sukomļinskis
Atslēgas vārdi: tēlotājdarbība, rokas sagatavošana rakstīšanai, radošs darbs, mācību metodes, mācību paņēmieni, acs un rokas koordinācija, acu mērs. Title of diploma work: The imitative art for 5-6 years old children how to make ready their hands for writing.
Author: Ināra Iļjina
Manager ofscientific work: Mag.poed. I.Ostrovska
Size of diploma work:44 pages, 4 tables, 16 supplements and 30 sources of literature.
This theme of my research y choose because y work at pre-school very long time and have an experience in the work with 5-6 years old children
The writing isn`t easy work for child. The small muscules of the hands and fingers isn`t developed their eyes haven`t co-ordination and very quickly are tired although the all imitative art and other actions what the children do every day help to children to develop the small muscles of their hands and fingers.
In my work you can see union between the small muscles and imitative art. Y did an experience what the imitative art actions we can use for 5-6 years old children to make ready their hands for writing. Is working out the practical exercises and recomendations to teacher, to children for thair self-dependent actions and how to stimulate an interestof writing.
The hipothesis in my work is showed. The practical importance of my work is that people who work at pre-school with 5-6 years old children they can use this work how to help children to make ready their hands for writing.
The theoretical chapter of my work is based by well known authors:L.Vugotskis, A Zolotņakova, V.Suhomļinskis and R.Šteiners
Lock`s words: The imitative art, the actions with hand for writing, the learning methods, the creative work, the steps of learning, the co-ordination of eyes and hands, the estimation by sight.