IKT izmantošanas iespējas sākumskolā
Author
Vagule, Zinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vēzis, Viesturs
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs veltīts IKT izmantošanas iespēju izpētei sākumskolā. Pētījuma aktualitāte balstās uz IKT lietošanas iespējām mācību procesā un to nozīmi skolēna mācīšanās prasmju pilnveidē.
Diplomdarba mērķis: izstrādāt metodiskos ieteikumus IKT izmantošanai Latvijas sākumskolās.
Diplomdarbu saturs strukturēts trīs daļas. Pirmā un otrā daļa veido pētījuma teorētisko bāzi. Pirmajā daļa tiek apskatīts IKT pielietojums Latvijā un citās pasaules valstīs. Otrajā daļā apskatīta un analizēta IKT izmantošanas iespējas un nozīme mācību procesā, raksturots un pilnveidots metodiskais nodrošinājums darbam ar elektroniskajiem mācību līdzekļiem sākumskolā. Izvērtēta skolotāju un skolēnu attieksme pret informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pielietošanu mācību procesā. Trešā ir pētījuma daļa, kurā aprakstīti izveidoto mācību materiālu aprobācijas rezultāti.
Pētījuma rezultāti liecina, ka IKT izmantošana mācību procesā sākumskolā pozitīvi ietekmē skolēna mācīšanās prasmju pilnveidošanos, sekmējot uzmanības noturību, veidojot interesi mācīties, prasmi izteikt savu viedokli. Diploma Paper of information technology teacher professional program of study on "The Use of ICT Facilities in Primary School".
Importance of the study is based on information and communication technologies that are used by the opportunities in learning and their role in student learning skills.
The aim of the Diploma Paper is to develop methodological recommendations for the use of ICT in primary schools in Latvia.
The Diploma Paper consists of three parts.
The first and second part consists of a theoretical basis. The first part is based on information and communication technology use in Latvia and other countries. The second part describes study and analysis of ICT applications and importance in the study process, described and developed a security guide for working with electronic teaching aids at primary level. It also includes assessed teachers' and students' attitude towards information and communication technologies in the learning process.
The third is the research part. There are described created educational materials approval results.
-Study results show that ICT-enhanced in learning at primary school gives a positive impact on pupils' learning skills, promoting attention sustainability, creating an interest in learning, ability to express their views.