Rotaļspēle kā 5-6 gadīgu bērnu iztēles attīstības nosacījums
Author
Mosunova, Gaļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Rotaļspēle kā 5 - 6 gadus vecu bērnu iztēles attīstības līdzeklis.
Darba autors: Galina Mosunova
Darba zinātniskais vadītājs: profesore Dr. paēd. Emīlija Černova
Darba saturs: 61.1pp., 7 attēli, 5 tabulas, 10 pielikumi, analizēti 44 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis: pierādī rotaļspēles ietekmi uz bērna iztēles attīstību.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Lieģinieces, D.Dzinteres, E.Černovas, V.Jonītes, R.Kaņepējas, P.Birkerta, V.Hibneres, O.Djačenko, Ļ.Vigotska, V.Kudrjavceva, R.Ņemova atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti aktuāli jautājumi par iztēles procesa un iztēles attīstības būtību, par rotaļspēles nozīmi 5-6 gadus vecu bērnu iztēles attīstībā.
Pētītas vecākā pirmsskolas vecumposma attīstības īpatnības. Izvērtēta rotaļspēles izmantošanas pieredze, iespējas un likumsakarības.
Pētījuma praktiskajā daļā veikts pētījums par rotaļspēles ietekmi uz 5 - 6 gadus vecu bērnu iztēles attīstību. Pamatojoties uz bērnu testēšanas, novērošanas, vecāku aptaujas rezultātiem, secināts, ka rotaļspēle veicina bērna radošās iztēles attīstību. Rotaļspēle ir viens no visefektīgākajiem bērnu iztēles attīstīšanas līdzekļiem. Pētījumā izvirzītā hipotēze tika pierādīta.
Tika izstrādāti ieteikumi vecākiem, metodiskie ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, ar mērķi pilnveidot, papildināt zināšanas par bērnu radošo iztēli, jaunrades izpausmēm. Work title: a flaying game as the mean of imagination development for 5 - 6 year old
children. Work author: Galina Mosunova Work adviser: professor Dr. paed. Emilia Cernova
Work structural composition: 61 pages, 7 pictures, 5 tables, 10 appendices, 44 literary searches were analyzed.
Research target: to prove the effect of playing game on the imagination development of children.
The theoretical part of the research is based on the findings of D. Lieginece, D. Dzintere, E. Cernova, V. Jonite, R.Kanepeja, P.Birkerts, V.Hibnere, O. Djachenko, L. Vigotskis, V. Kudrjavcevs, R.Nemovs.
In the theoretical part there are analyzed the topical issues on the imagination process and imagination development essence, the value of a playing game in the imagination on development of 5 - 6 year old children. The development peculiarities of the senior pre - school age - group have been studied.
In the practical part of the research there has been completed the study of the playing game effect on the imagination development of 5 - 6 year old children. On the bases of children testing, observation, parents questioning results it has been concluded that a playing game contributes to the development of children creative imagination. A playing game is one of the most efficient means of children imagination development.
The hypotheses set in the research has been confirmed. There have been developed the recommendations to the parents and methodological recommendations to pre - school teachers to improve and supplement the knowledge of the children creative imagination, creative work expression.