Uz stāvokļiem balstītu aģentu projektēšana un faziloģikas pielietojums datorspēļu mākslīgā intelekta programmēšanā
Author
Blūmentāls, Eduards
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Blūmentāls, Kārlis
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Viena no populārākajām metodēm, kas tiek izmantota datorspēles aģentu mākslīgā intelekta izstrādē ir uz stāvokļiem balstītu aģentu sistēma. Šī metode izmanto galīga automāta loģisko modeli, lai nodefinētu aģenta uzvedību, izmantojot dažādus stāvokļus, kas katrs definē kādu uzvedības paveidu.
Uz stāvokļiem balstītu aģentu projektēšanas metodei ir savi trūkumi, kuriem darbā tiek piedāvāti risinājumi. Svarīgs uz stāvokļiem balstītu aģentu sistēmas papildinājums, kas nereti tiek izmantots šīs metodes nepilnību un citu problēmu risināšanā, ir faziloģika – loģika, kas speciāli izveidota zināšanu un cilvēka domāšanas procesu attēlošanai.
Darbā tiek piedāvāts faziloģikai alternatīvs risinājums, kas, salīdzinot ar faziloģikas sistēmu, izmanto krietni vienkāršākus aprēķina paņēmienus, daudz neatpaliekot rezultātu precizitātē. One of the most popular techniques used to develop computer game artificial intelligence is state driven agent design. This approach uses the logical model of a finite state machine to define agent behavior by using states to describe non-player character actions in different situations.
State driven agent design by itself contains some drawbacks and deficiencies to which this paper offers solutions. Fuzzy logic is a special logic that imitates reasoning about linguistic terms and rules in a way similar to humans, and it is often used as a supplement to state driven agent system to solve its deficiencies or other problems.
This paper offers an alternative solution to using fuzzy logic, which compared to fuzzy logic system, uses considerably simpler calculating techniques while retaining satisfactory accuracy in its results.