E-mācību risinājumi planšetdatoriem
Author
Augstkalne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Borzovs, Juris
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā apskatīti e mācību risinājumi, jo mūsdienās arvien lielāka daļa mācību procesa tiek organizēta elektroniskā mācību veidā. Līdz ar planšetdatoru ienākšanu tirgū, to mobilitātes un kompaktuma dēļ, tie ir ļoti piemēroti e mācību veidam. Turklāt to popularitāte arvien pieaug. Līdz šim lielākā daļa e mācību kursu tika realizēti galddatoru prasībām ar Adobe Flash, kura darbināšanai nepieciešama lietotāja puses spraudņu lejupielāde. Savukārt pašreizējās tendences liecina, ka lielās mobilo un planšetdatoru ražotāju kompānijas atsakās savos produktos atbalstīt tehnoloģijas, kuras pieprasa lietotāja puses spraudņu lejupielādi.
Saskaroties ar šo pašreiz aktuālo problēmu tika izvirzīts darba mērķis izpētīt, kādi e mācību risinājumi planšetdatoriem ir vispiemērotākie un kā pielāgot esošās galddatoriem veidotās e mācību iestrādnes.
Darba gaitā tika analizēta gan pasaules pieredze, gan tika veikta praktiska dažādu rīku testēšana, īpašu uzmanību veltot Adobe Flash un HTML5 tehnoloģijām.
Atslēgvārdi: planšetdatori, e-mācības, m-mācības, Adobe Flash, HTML5, LMS Constantly, e-learning courses have become more and more popular and it is an excellent way for acquiring new knowledge at any time and place. Tablet PCs are very suitable for electronic types of learning due to their mobility and compact structure. Up to now, most of e-learning courses designed for personal computers were created with Adobe Flash, which requires from user side to download plug-ins in order to run it on computer. Conversely, the current tendencies show that big mobile and tablet PC producing companies stop to support such technologies in their products that require download of user plug-ins.
The aim of this work is to find out what are the most suitable and appropriate e-learning solutions for tablet PCs. Also, the research was made to clarify technical requirements for e-learning solutions to be successfully used on both, personal computers and tablet PCs.
As the result of this work there are following conclusions:
There were considered technologies that can serve as a base for designing further e-courses in compliance with definition of lifelong learning.
Two main approaches were inspected – design of solutions by using web browsers which can run on personal computers and tablet PCs, and design of solutions by creating a new application.
Keywords: Tablet PC, e-learning, m-learning, Adobe Flash, HTML5, LMS