• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēlētaju modelēšanas metodes tiešsaistes pokerā

Thumbnail
View/Open
302-44572-Pugulis_Janis_jp10063.pdf (1.905Mb)
Author
Pūgulis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Balodis, Kaspars
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Spēles, par kurām nav pilnas informācijas un kuras ir stohastiskas, nedeterminētas, ir ļoti grūti pētīt no datorzinātņu viedokļa. Pokers ir viena no šāda veida spēlēm. Izveidot programmu, kas spēlē šo spēli līdzvērtīgā līmenī vidusmēra spēlētājam, ir visai izaicinošs uzdevums. Viens no svarīgākajiem aspektiem šādas programmas izveidei ir metodes, ar kurām tiks modelēti pretinieki un noteiktas to spēles tendences, lai varētu pielāgoties viņu spēlei. Bakalaura darbā autors ir pētījis esošās modelēšanas metodes, salīdzinājis tās un piedāvājis jaunu, vienkāršu, konceptuālu modelēšanas metodi, kura teorētiski spēj nodrošināt pārsvaru pār pretiniekiem.
 
Games which are with imperfect information, stochastic, non-deterministic are very hard field of research for computer scientists. Poker is one of that games. To make a program which could compete with average poker players is a challenging task. One of the most important aspects in making that kind of program are methods for opponent modelling and knowing their trends in specific situations which will allow to adjusting their game. In this thesis author has made a research about current modelling methods, has compared them and offer a new simple method which theoretically will be able to ensure the lead over the opponents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19134
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV