Spēlētaju modelēšanas metodes tiešsaistes pokerā
Author
Pūgulis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Balodis, Kaspars
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Spēles, par kurām nav pilnas informācijas un kuras ir stohastiskas, nedeterminētas, ir ļoti grūti pētīt no datorzinātņu viedokļa. Pokers ir viena no šāda veida spēlēm. Izveidot programmu, kas spēlē šo spēli līdzvērtīgā līmenī vidusmēra spēlētājam, ir visai izaicinošs uzdevums. Viens no svarīgākajiem aspektiem šādas programmas izveidei ir metodes, ar kurām tiks modelēti pretinieki un noteiktas to spēles tendences, lai varētu pielāgoties viņu spēlei. Bakalaura darbā autors ir pētījis esošās modelēšanas metodes, salīdzinājis tās un piedāvājis jaunu, vienkāršu, konceptuālu modelēšanas metodi, kura teorētiski spēj nodrošināt pārsvaru pār pretiniekiem. Games which are with imperfect information, stochastic, non-deterministic are very hard field of research for computer scientists. Poker is one of that games. To make a program which could compete with average poker players is a challenging task. One of the most important aspects in making that kind of program are methods for opponent modelling and knowing their trends in specific situations which will allow to adjusting their game. In this thesis author has made a research about current modelling methods, has compared them and offer a new simple method which theoretically will be able to ensure the lead over the opponents.