• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

E-komercijas principu piemērošana uz Eiropas online ceļojumu aģentūru piemēra

Thumbnail
View/Open
303-16778-Katajeva_Karina_kk07079.pdf (1.892Mb)
Author
Katajeva, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Millere, Inta
Date
2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās strauji attīstās informācijas tehnoloģijas, notiek globalizācijas procesu padziļināšanās. Ir iestājies jaunās ekonomikas laikmets, kurš deva pamatus e-komercijas parādīšanai un attīstīšanai. Viens no populārākajiem un sekmīgākajiem e-komercijas piemēriem ir online ceļojumu pārdošana, kurus īsteno online ceļojumu aģentūras. Bakalaura darbs "E-komercijas principu piemērošana uz Eiropas online ceļojumu aģentūru piemēra" sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīta e-komercijas būtība, tās pamatjautājumi. Otrajā daļā tiek raksturots e-komercijas pielietojums tirgū un ceļojumu produktu realizācijā. Trešajā daļa tiek analizēta situācija Eiropas online ceļojumu tirgū, pētīts online ceļojumu aģentūru (Online Travel Agency – OTA) izmaksu strukturālais sadalījums un dotas rekomendācijas tās uzlabošanas iespējām ar e-analīzes palīdzību. Darbā, galvenokārt, ir izmantota ārzemju literatūra un pētījumi. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt e-komercijas pamatnostādnes un izstrādāt priekšlikumus online ceļojumu aģentūru darbības pilnveidošanai. Darbs sastāv no 71 lappusēm, 17 attēliem, 2 tabulām un 2 pieliekumiem. Atslēgvārdi: e-komercija, online ceļojumu aģentūra, OTA.
 
Information technologies are rapidly developed and globalization processes are quickly spread nowadays. An era of new economics has taken place worldwide, laying the basis for the e-commerce foundation and development. Online travel agencies, within the context of online travel, are one of the most famous and successful examples of e-commerce. This bachelor thesis “The application of e-commerce principles to a sample of European online travel agencies” consists of three parts. In the first part the author explores the content and the core issues of e-commerce. The second part examines the usage of e-commerce in the market and the process of selling of tourism products. In the third part the author analyses the situation in the European online market and researches the structure of OTAs costs. Moreover the author gives recommendations on how to improve costs with the help of e-analysis. Foreign literature sources and surveys are mostly utilized in the thesis. The aim of this bachelor thesis is to research the framework of e-commerce and to make proposals to the online travel agencies on how to improve their business. Thesis consists of 71 pages, 17 images, 2 charts, 2 appendixes. Key words: e-commerce, online travel agency, OTA.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19184
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV