Sadales kanālu analīze un patērētāju motivāciju ietekmējošie faktori apģērbu tirdzniecībā
Author
Ancāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Mazumtirdzniecības sadales kanālu un patērētāju motivāciju ietekmējošo faktoru sadales kanālu izvēlē analīze apģērbu tirdzniecībā”. Mūsdienās, kad mainās patērētāju uzvedība tirgū, jo pastāv iespēja preces un pakalpojumus iegādāties ne tikai tradicionālajos pārdošanas kanālos kā veikalos, bet arī izmantojot attālinātos kanālus, piemēram, katalogus un internetu, mazumtirgotājiem ir būtiski noteikt katra kanāla priekšrocības un trūkumus, kā arī apzināt tos faktorus, kas ietekmē patērētāju motivāciju izmantot kādu konkrētu mazumtirdzniecības kanālu.
Maģistra darbs sastāv no trīs nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba pirmajā daļā aplūkoti mazumtirdzniecības sadales kanālu un patērētāju motivāciju ietekmējošo faktoru teorētiskie aspekti, otrajā daļā tika analizēta ekonomiskās situācijas ietekme uz apģērbu mazumtirdzniecības sektora attīstība Latvijā un Igaunijā, kā arī tika pētīta konkrētu apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmu attīstība un tādu kanālu vadība kā tradicionālie veikali, katalogi un interneta veikali. Trešajā daļā tika veikts pētījums, lai noteiktu Latvijas iedzīvotāju motivāciju ietekmējošos faktorus, apģērbu tirdzniecības kanāla izvēlē. Darba noslēgumā tika noteiks, ka nozīmīgākais faktors apģērbu tirdzniecības vietas izvēlē ir cena.
Atslēgas vārdi: apģērbu mazumtirdzniecība, sadales kanāli, patērētāju motivācija The title of Master thesis is „Analysis of retail distribution channels and factors influencing consumer motivation in distribution channel choice in clothing trade”. Nowdays, when consumer behaviour in market is changing, because there is possibility to purchase goods and services not only in the traditional sales channels but also via remote channels, for example, catalogs and internet, for retailers it is essential to determine each channel’s strengths and weaknesses, and to identify the factors influencing consumers motivation to use a particular retail channel.
Master's thesis consists of three chapters, conclusions and proposals. In the first part there is a view in theoretical aspects of retail channels and factors influencing consumer in channel choice. In the second part there was analyzed economical situation in Latvia and Estonia and how it influenced apparel retail sector as well as there was investigated development of enterprises of clothing retail and such channels as traditional stores, catalogues and internet shops management. In the third part there was made a research in order to determine factors which influence Latvian inhabitants’ motivation in cloth retail channel choice. At the end of the work there was determined, that price is the most significant factor, which influences retail channel choice.
Keywords: clothing retail, distribution channels, consumer motivation