"Ātrās kreditēšanas" uzņēmumu darbības priekšrocības Latvijā un Lietuvā
Autor
Martinaite, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inese
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba izstrādāšanas mērķis ir noskaidrot, kura valsts ir izdevīgāka „ātro” kredītu uzņēmējdarbībai, apskatot Latvijas un Lietuvas tiesisko bāzi, ekonomisko situāciju un konkurences apstākļus.
Darba pirmajā nodaļā tiek noskaidrota „ātrā kredīta” definīcija un būtība, bet otrajā nodaļā tiek analizēti likumi par patērētāja kreditēšanu un patērētāju tiesību aizsardzību. Nākamajā nodaļā tiek apskatīti likumi par nodokļiem, kas visvairāk skar „ātrās” kreditēšanas uzņēmumus: uzņēmuma ienākuma nodoklis, obligātās sociālās iemaksas un pievienotās vērtības nodoklis.
Ceturtā nodaļa atspoguļo ekonomisko situāciju Latvijā un Lietuvā pēc četriem kritērijiem: iedzīvotāji un to sociālie procesi, inflācijas līmenis, darba samaksas apmērs un bezdarba līmenis. Pēdējā nodaļā, izmantojot subjektīvo novērtēšanas metodi, tiek analizēti Latvijas un Lietuvas atpazīstamākie „ātro” kredītu sniedzēji, tādējādi novērtējot konkurences apstākļus abās valstīs.
Darba izstrādāšanas rezultāti atspoguļo to, ka, salīdzinot ar Latviju, Lietuvas likumdošana, nodokļu slogs un ekonomiskās attīstības tendences ir labvēlīgākas „ātro” kredītu uzņēmumiem. Savukārt Latvijas nelielā konkurence „ātro” kredītu tirgū ir daudz saistošāka „ātro” kredītu uzņēmuma dibināšanai. The aim of the Paper is to find out which country is more beneficial for "payday loan" business, examining its legal frameworks, economic situation and competitive conditions.
In the first chapter explores the "payday loan’s" definition and essence, but the second chapter analyzes the laws about consumer crediting and consumer protection. The following section deals with the tax laws that are most affected by the "payday loan" businesses: Corporate income tax, mandatory social security contributions and value added tax.
The fourth section reflects the economic situation in the Latvian and Lithuanian of four criteria: population and social conditions, the rate of inflation, the wage rate and unemployment rate. The last chapter, using the subjective method are analyzed most popular "payday loan" creditors in Latvia and Lithuania, thereby assessing the competitive conditions in both countries.
Paper results reflect that, compared with Latvia, in Lithuania laws, tax burden and economic progress are more advantageous to the "payday loan" companies. Low level of competition in Latvia is more mandatory for "payday loan" companies than in Latvia.