Latvijas poligrāfijas uzņēmumu iespēja konkurēt Eiropas Savienības tirgū
Autor
Tiltiņš, Leo
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Muravska, Tatjana
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šis darbs ir veltīts Latvijas poligrāfijas uzņēmumu iespējai konkurēt Eiropas Savienības tirgū. Darba mērķis ir izpētīt Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspēju Eiropas Savienības valstīs, ka arī izteikt priekšlikumus Latvijas poligrāfijas nozares uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, kas ļautu ilgtermiņā stiprināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju ES.
Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatīti teorētiski aspekti par konkurenci un konkurētspēju. Otrajā nodaļā tiek analizēts Eiropas Savienības poligrāfijas nozares tirgus. Trešajā nodaļā sadarbībā ar Latvijas Poligrāfijas Uzņēmumu Asociācijas (LPUA) pārstāvjiem tiek raksturots Latvijas poligrāfijas nozares pašreizējs stāvoklis, kā arī tiek veikts pētījums, lai noskaidrotu, kādas inovācijas tiek izmantotas Latvijas poligrāfijas uzņēmumos, ka arī tiek analizēta ražošanas brokeru darbība poligrāfijas nozares uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai.
Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka inovāciju ieviešana Latvijas poligrāfijas uzņēmumos visvairāk raksturojas ar ražošanas procesa pilnveidošanu ar mērķi palielināt uzņēmuma peļņu. Tas nozīmē, ka uzņēmumi mazāk uzmanības velta savai konkurētspējai. Turklāt, brokeru izmantošana MVU darbībā palīdz šiem uzņēmumiem atrast klientus starptautiskajā tirgū.
Darbs sagatavots latviešu valodā uz 97 lapām, tajā iekļautas 5 tabulas un 17 attēli. Autors ir izmantojis 104 literatūras avotus
Atslēgvārdi: poligrāfijas nozare, konkurētspēja, ražošanas brokeri, konkurētspējas paaugstināšana. This paper is dedicated to the possibility of Latvian printing industry companies to compete in the European Union (EU) market. The goal of the paper is to determine the competitiveness of Latvian printing companies in the framework of the EU, as well as to make proposals for Latvian printing industry companies in order to increase their competitiveness.
The paper consists of three parts. In first part of this paper author examines theoretical aspects of competition and competitiveness, its forms and essence. In second part author analyses the printing industry market of the EU, using publicly available information and statistical data in internet. In third part in collaboration with Latvian Printing Company Association (LPUA) representatives, author describes current status of Latvian printing industry, as well as individually conducts research, to clarify which innovations are used in Latvian printing industry companies. Using personal experience, author analyzes printing broker’s activity in order to increase the competitiveness of printing industry companies.
After the conduction of the research, author found out that the main cause of introduction of innovations in Latvian printing companies is the improvement of production process that is aimed to increase company’s profits. That means, companies devote little attention to its competitiveness. Also the use of brokers in SME’s activity helps these companies to find customers in global market.
The paper is prepared in Latvian. It consists of 97 pages, 5 tables and 17 figures. Author used 104 sources of information.
Key words: printing industry, competitiveness, printing brokers, improvement of competitiveness.