Uzņēmuma "Lido" A/S segmentēšanās un pozicionēšanās perspektīvas sabiedriskās ēdināšanas nozarēs ārpus Baltijas reģiona robežām.
Autor
Šauberga, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šobrīd ir gandrīz katra uzņēmuma mērķis ir atrast pieeju un iespējas, lai pozicionētos starptautiskos tirgos un segmentētu uzņēmuma struktūrai un mērķiem atbilstošas mērķa auditorijas grupas. Pirms sākt segmentēšanas un pozicionēšanās procedūras ir jāizanalizē tirgus un noteikta nozare, jāizprot uzņēmuma priekšrocības un trūkumi.
Latvijas sabiedriskās ēdināšanas nozarē darbojas spēcīgs uzņēmums ar nosaukumu „Lido” A/S. Tam ir daudzfunkcionāla struktūra, pieder visi vajadzīgie resursi, lai veikto pilnvērtīgu saimniecisko darbību un tas ar savu produkciju un pakalpojumiem var apmierināt dažādas mērķa auditorijas grupas. Šādam uzņēmuma ir perspektīvas, lai pozicionētos ārvalstu tirgos, pateicoties tā ilgai un stabilai pieredzei vietējā tirgū un veiksmīgi iesāktai praksei kaimiņvalsts – Igaunijas tirgū.
Maģistra darba pirmajā nodaļā tiek dota segmentēšanas un pozicionēšanās teorētiskais aspskats ar metodoloģijas palīdzību, kas ļauj izprast, kādas procedūras uzņēmumam vajadzētu un nevajadzētu piemērot pirms ieiet ārvalstu tirgū un jau atrodoties tajos. Otrajā nodaļā tiek analizēta uzņēmuma „Lido” poziconēšanās un segmentācija Latvijas un Igaunijas tirgū, iespējas attiecībā uz Somijas tirgu un pēc struktūras līdzīga Spānijas valsts izcelsmes uzņēmums – „Lizarran Tabernas Selectas”, kuram izdevās īstenot veiksmīgi segmentēt daudzus ārzemju tirgus un caur franšīzes uzņēmējdarbības modeli attīstīties straujāk, vienlaicīgi padarot atpazīstamu savu zīmolu, saprotot to, ka šī stratēģija būtu lietderīga arī uzņēmumam „Lido”. Maģistra darba trešajā nodaļā tiek piedavāta veiktās aptaujas rezultāti vietējo un ārzemju respondentu vidū, tiek izvirzīti secinājumi un, balstoties uz šiem aptaujas rezultātiem, tiek atklātas „Lido” problemas zonas, kas jāuzlabo un tā priekšrocības, kas ļaus tam īstenot darba autores izvirzīto perspektīvu – pozicionēties vairākos ārvalstu tirgos un tādējādi darot atpazīstamāku Latvijas valsts kultūrisko aspektu. Darba noslēgumā izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi.
Maģistra darbs sastāv no 105 lappusēm, 30 attēliem, 11 tabulām un 4 pielikumiem.
Atslēgas vārdi: pozicionēšanās, segmentēšana, mērķa auditorija, sabiedriskās ēdināšanas nozare, uzņēmums, „Lido”, „Lizarran”, nacionālā virtuve. At the current situation almost every company's goal is to find approaches and options for positioning in international markets and segment target audience groups what relies on corporate structure and objectives of the company. Before start segmentation and positioning procedures there is need analysis of the market and the sector, understand the company's strengths and weaknesses.
There in the Latvian catering sector is operating powerful company named "Lido" A/S. It ha a multipurpose structure, it belongs all necessary resources to make fulfill economic activity and its products and services can satisfy needs of the different target audience groups. Such comapny has outlook to position itself in foreign markets, thanks to its long and stable experience of the local market and succesful practice in the neighbor – Estonian market.
In the first chapter of master's thesis is given theoretical review of the segmentation and positioning according to methodology what allows to understand what procedures company should and should not apply before enter in foreign markets and being there already. The second chapter analyzes the company's "Lido" positioning and segmentation in Latvian and Estonian markets, opportunities for the Finnish market and analysis to its structure similar Spanish origin company - "Lizarran Tabernas Selecta”, what has managed successfull implementationvfor the segmentation of many foreign markets through franchise business model what was useful for faster development, and making brand recognizable, realizing that this strategy would be beneficial for the company "Lido". In the third chapter of master's thesis is offered a survey conducted by local and foreign respondents and given conclusions based on these surveys results there is appearing problem areas of the company "Lido" where improvement is need and the advantages that will allow it to implement the objective of perspective set by author – positioning in the number of foreign markets and thus making visible the cultural aspect of the Latvian state. Work is resulted with the conclusions and proposals.
Master's thesis consists of 105 pages 30 images 11 tables and 4 appendixes.
Keywords: positioning, segmentation, target audience, the catering industry, the company, "Lido", "Lizarran" national cuisine.