Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana un uzturēšana
Author
Hariks, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Joppe, Aina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana un uzturēšana”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kādi ir kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas posmi, un ka jau ieviesta kvalitātes vadības sistēma ietekmēja uz uzņēmuma darbību.
KVS sistēma nodrošina uzņēmuma iekšējo procesu darbību, kā arī palielina iespēju uz to, ka visas klientu vēlmes būs izpildītas. Izstrādājot un ieviešot KVS, uzņēmums sekmes palielināt klientu apmierinātību un pilnveidot uzņēmumā esošus procesus, ka arī nodrošināt uzņēmuma efektīvo un saskanīgo darbu. KVS ir vadības procesa pamats, un neatkarīgi no struktūras, tās pamatmērķis ir procesu nepārtraukta vadība t.i. organizācijas resursu un spēju koordinācija, darba efektivitātes paaugstināšana, klientu apmierinātības veicināšana. Liela konkurence starp dažādam uzņēmumiem un organizācijām visa pasaulē liek veltīt uzmanību efektīvai KVS nodrošināšanai, ka ari patstāvīgi izstrādāt un pilnveidot kvalitātes sistēmu, lai pārliecinātu klientus ka uzņēmums ražo labu un kvalitatīvu produkciju.
Darba struktūru veido trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā ir apkopota informācija par kvalitātes vadības sistēmu, tas būtību, ka arī priekšrocībām un trūkumiem. Otrajā nodaļā tiek apskatīta informācija par kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas posmiem, to uzturēšanu un pilnveidošanu. Trešā nodaļa sastāv no konkrēta uzņēmuma „XXXX” darbības analīzes pirms un pēc kvalitātes sistēmas ieviešanas. Tiek izanalizētas notikušas izmaiņas iekšējos uzņēmuma esošus procesus ka arī uzņēmuma darbības kvalitātes un efektivitātes palielināšanu pēc kvalitātes sistēmas ieviešanas.
Pētījumā rezultāta autoram radās šādi galvenie secinājumi. Kvalitātes vadības sistēmas galvenais mērķis ir procesu vadība, tā tiek vērsta uz uzņēmuma efektivitātes palielināšanu. Sistēmas ieviešana uzņēmuma ir loti sarežģīts procesa kurš pieprasa lielu atdevi ne tikai no augstākas vadības bet ari no citiem darbiniekiem. Ieviesta sistēma ne tikai uzlabo un pilnveido ražošanas radītājus, bet ari ietekme uz jauno klientu piesaistīšanu, ka arī nodrošina uzņēmuma konkurent spēju tirgū. Uzņēmumam ar ieviesto un uzturēto kvalitātes vadības sistēmu regulāri jāveic uzlabojamu un pilnveidošanu, lai pilna mērā apmierināt klientu prasības. The theme of the Bachelor Thesis is “Implementation and Maintenance of Quality Management System”. The goal of the Bachelor Thesis is to learn about the stages of the implementation of a quality management system and to find out how the implemented quality management system has made impact on the operational capacity of a company.
The QMS system ensures operation of internal processes of a company and increases a possibility that all wishes of a customer will be fulfilled. By developing and implementing the QMS, a company will provide opportunity to increase customer satisfaction and improve the processes existing in the company as well as to ensure an efficient and integrated work of the company. The QMS is a basis of the management process and its main goal is a continuous management irrespective of the background, i.e., the coordination of resources and capacity of the organization, the increase of job efficiency and the promotion of customer satisfaction. The huge competition among various companies and organizations in the world makes it necessary to focus on an efficient provision of QMS as well as on to develop and improve an independent quality system in order to convince the customers that the company produces a good and qualitative production.
The structure of the Thesis consists of three chapters. The first chapter comprises an aggregation of information of the quality management system, its essence as well as its advantages and disadvantages. The second chapter deals with information on the stages of implementation of the quality management system, its maintenance and improvement. The third chapter consists of an analysis of operation of a specific company “XXXX” before and after implementation of the quality system. The changes within internal processes of the company as well as improvement of the operational quality and efficiency of the company after implementation of the quality system have been analysed.
The author drew following conclusions as a result of the research. The main goal of the quality management system is process management that is directed towards increase of the efficiency of the company. The implementation of the system in a company is a highly difficult process requiring a great devotion not only from the top management but also from other employees. The introduced system not only enhances and improves showings of the production but also has an impact on attraction of the new customer as well as provides the competitiveness of the company in the market. The company should enhance and improve the implemented and maintained quality system on a regular basis in order to reach a complete satisfaction of customers’ requirements.