DARBINIEKU MOTIVĀCIJAS VEICINĀŠANA STARPTAUTISKĀ UZŅĒMUMĀ
Author
Hofmane, Sannija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Roze, Ainārs
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Motivācijas svarīgākais uzdevums ir sekmēt indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu. Darbinieku motivācijas trūkums un nespēja saprast tā cēloņus ir viena no mūsdienu aktuālākajām problēmām, ar ko sastopas uzņēmumu vadītāji.
Maģistra darba mērķis ir noteikt un izanalizēt faktorus, kas veicina darbinieku apmierinātību ar darbu uzņēmuma starptautiskajā kontekstā un ieteikt konkrētus risinājumus motivācijas veicināšanai uzņēmumā. Iegūtie pētījuma rezultāti liecina, ka, izanalizējot visus apmierinātības ar darbu ietekmējošos faktorus konkrētajā uzņēmuma situācijā, ir iespējams piemērot efektīvus risinājumus, kas veicina darbinieku motivāciju. Pētāmajā uzņēmumā galvenie motivāciju ietekmējošie faktori pašreizējā situācijā ir darba pienākumu sadale un komunikācija starp kolēģiem, tādēļ ir skaidri jādefinē katra amata darba uzdevumus un jānodrošina informācijas apriti uzņēmumā.
Atslēgvārdi: motivācija, motivējoša sistēma, kvantitatīvā un kvalitatīvā metode. The main task of motivation is to facilitate achievement of the goals adopted by the company or individual. A lack of employee motivation and failure to realize its causes is one of the current problems with which company managers are confronted.
The objective of the Master’s paper is to define and analyze the factors that promote employees’ satisfaction with work in the company’s international context and to suggest the concrete solutions to promote motivation in the company. Research results show that after analyzing the factors of job satisfaction in the specific company’s situation it is possible to apply effective solutions that promote employee motivation. The main factors affecting motivation in the company under research are responsibility sharing and communication among colleagues. Thus it is necessary to define clearly job tasks for each position and provide information circulation within the company.
Key words: motivation, motivating system, quantitative and qualitative method.