• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas un reprezentācijas izdevumu uzskaite

Thumbnail
View/Open
303-41576-Porike_Elza_ep10042.pdf (788.9Kb)
Author
Poriķe, Elza
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Kavale, Lūcija
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt reklāmas un reprezentācijas pasākumu lomu saimnieciskajā darbībā, ar tiem saistītos izdevumus un regulējošo normatīvo bāzi, atklāt problēmas un izteikt priekšlikumus uzskaites pilnveidošanai. Mērķa sasniegšanai veicamie uzdevumi bija izvērtēt reklāmas un reprezentācijas pasākumu nozīmi saimnieciskajā darbībā, izpētīt normatīvo regulējumu, kas saistīts ar reklāmu un reprezentāciju, analizēt reklāmas un reprezentācijas izdevumus un to uzskaiti uzņēmumā SIA „EUGESTA un Partneri” un izstrādāt priekšlikumus uzskaites pilnveidošanai. Darbs izstrādāts uz 60 lpp., tajās ietverti 4 attēli, 16 tabulas, pievienoti 2 pielikumi un izmantoti 18 literatūras avoti. Atslēgvārdi: reklāma, reklāmas izmaksas, reprezentācija, reprezentācijas izmaksas, izmaksu analīze.
 
Diploma work target are to explore advertisment and representation activities in economic activity, associated costs and regulatory framework, detect problems and make suggestions for improvement of registation. To achieve this target was to evaluate the advertising and represenatation importance of measures in economic activity, to explore the regulatory framework relating to the advertising and representations, to analyze the advertising and representation expenses in company SIA „EUGESTA un Partneri” s and make suggestions for improvement of registration. Work has been design to 60 pages, they contain 4 image, 16 tables, the addition of 2 attachments and used 18 sources. Keywords: advertising, advertising costs, representation, representation costs, cost analysis. 
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19490
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV