• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas lidostas kā aviokompāniju satiksmes mezgla attīstība Baltijas jūras reģionā atvērtas konkurences apstākļos

Thumbnail
View/Open
303-7637-Semaka_Rita_EkGr000670.pdf (1.652Mb)
Author
Semaka, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Transporta infrastruktūrai ir milzīga nozīme nāciju ekonomikas attīstībā, un jo attīstītāka ir nācija, jo lielāka nozīme ir transporta infrastruktūrai, tās attīstībai un ekonomikas aktivitātēm. Maģistra darba nosaukums ir „Rīgas Lidostas kā aviokompāniju satiksmes mezgla attīstība Baltijas Jūras reģionā atvērtas konkurences apstākļos”. Maģistra darba mērķis ir izanalizēt Rīgas lidostas priekšrocības salīdzinājumā ar citām Baltijas Jūras reģiona lidostām; izanalizēt lidostas attiecības ar esošām starptautiskām un vietējo aviosabiedrībām; kā arī izanalizēt Rīgas lidostas priekšrocības starptautisko aviosabiedrību satiksmes mezgla izvēlē. Darbā tika uzstādīti sekojoši uzdevumi: izanalizēt biznesa konkurētspējas stratēģijas un dinamiskās stratēģiskās plānošanas teorētisko bāzi; novērtēt Baltijas Jūras reģionā esošus satiksmes mezglus un to konkurētspēju; izanalizēt Rīgas lidostu kā vietējās aviokompānijas Air Baltic satiksmes mezglu; novērtēt Rīgas lidostas attīstības iespējas kļūt par lielāko satiksmes mezglu Baltijas Jūras reģionā. Darba teorētiskā daļa analizē biznesa konkurētspējas stratēģijas lidostu industrijā, izvērtē tās priekšrocības un trūkumus. Otrā nodaļa stāsta par lidostu sistēmu plānošanu, definē lidostu – satiksmes mezglu, kā arī analizē lidostas-aviosabiedrību attiecības. Baltijas Jūras reģions, tā ģeogrāfiskā izvietojuma priekšrocības un tā lielākās lidostas ir aprakstītas maģistra darba trešajā daļā. Šeit autore analizē reģiona lielāko lidostu – Kopenhāgenas Starptautisko lidostu, tās attīstības dinamiku. Visbeidzot, darba pēdēja nodaļa novērtē Rīgas lidostu, tās attiecības ar esošām aviosabiedrībām, attīstības projektus, un analizē lidostas konkurētspējas priekšrocības. Maģistra darbs sastāv no 4 nodaļām, 16 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, literatūras saraksta, galvojuma un pielikumiem. Darbā iekļauti 25 attēli un 9 tabulas. Par galveno informācijas bāzi darbā izmantota speciāla literatūra, likumdošanas normatīvie akti, periodika un internetā iegūtā informācija. Atslēgas vārdi: Atvērta konkurence, biznesa konkurētspējīga stratēģija, lidostu industrija, multi-lidostu sistēmas (satiksmes mezgls), dinamiska stratēģiska plānošana, aviosabiedrības, gaisa satiksme.
 
Transportation plays a critical role in the economic development of nations and the more developed a nation the more critical is the role of transportation in its development and economic activities. The title of the present Master thesis is “Development of Riga Airport as an airline hub in the Baltic Sea Region under open competition conditions”. The aim of the thesis is to analyse the advantage of Riga Airport in comparison with other airports in the Baltic Sea Region; to analyse airport’s relations with existing international and domestic airlines; as well as to analyse the attractiveness of Riga Airport for international airlines to choose it as their secondary hub. The following tasks were defined during the work on this thesis: to analyse theoretical basis of business competitive strategy and dynamic strategic planning; to examine current airline hubs in the Baltic Sea Region and their competitiveness; to analyse Riga Airport as a hub for existing domestic airline “airBaltic”; to examine the possibilities for the development of Riga Airport as the largest hub in the Baltic Sea Region. The theoretical part of the thesis provides analyses of competitive business strategies in the airport industry, carries out research on its advantages and disadvantages. Second part of the thesis gives an overview of the airport systems planning, a definition of the airport – hub, and analyses an airport-airline relationship. The Baltic Sea Region, its geographical location’s advantages with its major airports is described in the third part of the Master thesis. Author analyses the biggest airport of the region – Copenhagen, as well as its development dynamics. Finally, last chapter of the thesis examines Riga Airport, its relationship with existing airlines, development projects; and carries out research on its competitive advantages. The thesis consists of 4 sections, 16 subsections, conclusions and propositions, bibliography, and annexes. There are 25 figures and 9 tables included. As the main information source of the thesis special literature, legislative regulations, periodicals, Internet sites and other non-published materials are used. Keywords: Open Competition, Business Competitive Strategies, Airport Industry, Multi- Airport Systems (Hub), Dynamic Strategic Planning, Airlines, Air Traffic.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/19547
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV