Stāstu izmantošana valodas stundās sākumskolā
Author
Ņikitenko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Baiža, Ilze
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā pētīta stāstu izmantošana valodas stundās sākumskolā. Darba teorētiskajā daļā sniegts zinātniskās literatūras pārskats, kā arī uzskatāmi parādīts, kā stāstus var izmantot svešvalodas mācīšanā, savukārt praktiskās daļas mērķis ir pierādīt, ka stāstu izmantošana stundās veicina sekmīgāku valodas apgūšanu. Pilotprojektā teorētiskie ieteikumi tika pārbaudīti praksē; tika analizēts un salīdzināts skolēnu veikums, kā arī pētīts skolotāju viedoklis par stāstu izmantošanu. Datu iegūšanai tika izmantota skolēnu zināšanu vērtējuma analīze un anketas, kas iekļāvās rīcības izpētē, uz kuru arī balstīti iegūtie secinājumi. Pētījuma rezultāti liecina, ka stāstu izmantošana stundās sekmē prasmīgāku valodas lietojumu, kā arī veicina pozitīvas atmosfēras veidošanos klasē, savukārt skolotāji uzskata, ka stāstu izmantošana palīdz labāk apgūt svešvalodu. Pētījuma rezultātus un secinājumus iespējams izmantot efektīvākai mācīšanas/mācīšanās procesa nodrošināšanai. The present paper investigates the usage of storytelling in a primary language classroom. The theoretical part gives a review of the literature on the chosen subject and provides an insight of how stories can be used for language teaching purposes. The practical research aims at proving the usefulness of storytelling for facilitating students’ language development. It relates theory to practise by piloting a story-based project; the results of students’ performance are compared and analysed, and teachers’ opinions on the application of storytelling have been surveyed. The conclusions drawn are based on the action research, during which the analyses of evaluation results and questionnaires were used as a means of data gathering. The obtained data indicate that storytelling ensures a considerable improvement in students’ language performance and creates a positive classroom atmosphere; it is considered to be beneficial for language acquisition by the teachers. The results and conclusions of the research can be used to ensure the effectiveness of the teaching/learning process.
Key words: storytelling, action research, pilot teaching, experimental group, control group.