dc.contributor.advisor | Kramiņa, Ingrīda | en_US |
dc.contributor.author | Savicka, Inga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T07:37:40Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T07:37:40Z | |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.identifier.other | 12713 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20011 | |
dc.description.abstract | Laika gaitā angļu valodas intonācijas mācīšanai tika atvēlēts salīdzinoši maz uzmanības valodas apguves procesā. Tomēr intonācija angļu valodā pilda tādas ievērojamas funkcijas kā domu, emociju, attieksmes un jēgas noteikšana. Pētījuma mērķis ir aprakstīt mācību metožu attīstību šajā valodas aspektā. Darbā tiek iztirzāta attiecīgā literatūra un piedāvātas praktiskas novērojumu un daļējā ekperimenta atziņas. Rezultāti parāda, ka angļu valodas intonācijas apguve ir nozīmīga un prasa ievērojamu laika un apzinātas mācīšanās daudzumu. Īpaši svarīga ir pieaugušo valodas apguvēju spēja uztvert un iztulkot intonācijas dažādās nokrāsas. Audio-vizuālie līdzekļi ir ļoti efektīvi, palīdzot gan pieaugušajam valodas apguvējam, gan skolotājam vissarežģītākajā posmā, t.i., mēģinot sadzirdēt un imitēt toņus.
Atslēgas vārdi: intonācija, pieaugušo mācīšanās, valodas apguve. | en_US |
dc.description.abstract | Over time, English intonation teaching received relatively little attention in the process of language acquisition. Yet, the speech melody performs such notable functions as conveying thoughts, emotions, attitude, and meaning. The goal of the research is to describe the development of teaching methods in the field. The work reviews relevant theory and offers practical findings from the observations and the quasi-experiment. The results show the significance of English intonation acquisition, and that it requires much time and conscious study. Especially important is the adult learners’ ability to perceive and interpret the various shades of the speech melody. Audio-visual aids are very effective in assisting both the adult learner and the teacher in the most difficult stage, i.e., hearing and imitating tones.
Key words: intonation (speech melody), adult learning, language acquisition. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Valodniecība | en_US |
dc.title | Angļu valodas intonācijas bagātības atklāsme pieaugušajiem valodas apguvējiem | en_US |
dc.title.alternative | Discovering the Richness of English Intonation for Adult Language Learners | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |