Show simple item record

dc.contributor.advisorPlatace, Agnijaen_US
dc.contributor.authorKlibais, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:37:46Z
dc.date.available2015-03-24T07:37:46Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16051en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20044
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir ”Språkbruk i norske og latviske reklamer i kvinneblader i 1970 og 2010” (”Valodas lietojums norvēģu un latviešu reklāmās sieviešu žurnālos 1970. un 2010. gadā”). Darba mērķis ir aplūkot valodas lietojuma attīstību norvēģu un latviešu reklāmas sieviešu žurnālos 1970. un 2010. gadā, koncentrējoties uz uzrunas formu reklāmā. Lai sasniegtu šo mērķi, tiek apskatītas un analizētas norvēģu un latviešu reklāmas, uzsvars tiek likts uz to, kā reklāmas valoda ietekmē cilvēku izvēli kļūt par potenciālo pircēju. Reklāma tiek aplūkota saziņas procesā. Tiek analizēti veidi, kā reklāmā tiek atspoguļotas dzimumu lomas 1970. gadā un mūsdienās. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tiek secināts, ka dzimumu lomām ir noteikta uzbūve reklāmās un tā nav mainījusies. Dominējošā uzrunas forma norvēģu un latviešu reklāmās ir personas vietniekvārds – tu. ATSLĒGVĀRDI: valodas lietojums, reklāma, sūtītāja arguments, saņēmēja arguments, dzimumu lomasen_US
dc.description.abstractThe title of the thesis is ”Språkbruk i norske og latviske reklamer i kvinneblader i 1970 og 2010” (”Language usage in Norwegian and Latvian women’s magazine advertisements in 1970 and 2010”). The goal of the bachelor thesis is to discuss the development of language usage in Norwegian and Latvian women’s newspapers in 1970 and 2010. The emphasis is put on the address form used in advertising. To attain this goal the language of advertising is analyzed. Emphasis is laid on the ways how the advertising language influences people’s choice to become potential consumer. Advertisement is examined in the process of communication. The patterns of gender roles are analyzed in advertisements of 1970 and 2010. Based on the results of the research, the following conclusion is made: the gender roles have a particular structure that has not changed in last forty years. The prevailing address form in both Norwegian and Latvian advertisements is personal pronoun – you. KEY WORDS: language usage, advertisement, sender argument, receiver argument, gender rolesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleValodas lietojums norvēģu un latviešu reklāmās sieviešu žurnālos 1970. un 2010. gadāen_US
dc.title.alternativeLanguage Usage in Norwegian and Latvian Women’s Magazine Advertisements in 1970. and 2010.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record