Personifikācija studentu noslēguma darbos
Author
Dzērve, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs atspoguļo personifikāciju lietojumu akadēmiskās nozares darbos. Šādi autori, kā Zinkgraf (2008), Šeškauskiene (2009) un Marco (2011) ir izpētījuši personifikāciju lietojumu acadēmiskās nozares darbos. Šī zinātniskā darba mērķis ir pierādīt, ka personifikāciju lietojums ir kļuvis par aktuālu tendenci akadēmiskajā rakstībā Latvijā, un šis stilistiskais izteiksmes līdzeklis tiek lietots ar papildu mērķi akadēmiskajā diskursā. Sešdesmit Latvijas Universitātes studentu noslēguma darbu ievada daļas analizētas ar Bārtones (Barton 2004) Rich Feature Analysis un Māstera (Master’s, 2001) piedāvāto kritēriju palīdzību. Rezultāti norāda, ka personifikāciju lietojums ir kļuvis par populāru tendenci akadēmiskās nozares darbos, un šis stilistiskais izteiksmes līdzeklis atspoguļo studentu attieksmi pret pētāmo tematu.
Atslēgvārdi: personifikācija, vārdkopas, korpusa lingvistika, akadēmiskā rakstība, biežums, funkcijas. The Bachelor thesis presents the use of personification in the academic field of writing. Such authors as Zinkgraf (2008), Šeškauskiene (2009), and Marco (2001) have investigated the use of personifications in academic field of writing. The present research paper aims to prove that the use of personifications has become a topical tendency in academic writing in Latvia, and this stylistic device has been used for the additional purpose in the academic discourse. Sixty introduction parts of Latvian University students’ graduation theses were with a help of Barton’s Rich Feature Analysis and Master’s (2001) proposed criteria. The results show that the use of the personifications has become a popular tendency in academic field of writing and this stylistic device expresses the students' attitude towards the subject.
Key words: personification, collocations, corpus linguistics, academic writing, frequency, functions.