Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorLeine, Antraen_US
dc.contributor.authorFolkmane, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:05Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:05Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34856en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20199
dc.description.abstractBakalaura darbs veltīts bērnu – galveno varoņu salīdzinājumam Čārlza Dikensa romānos. Pētījumā salīdzināta varoņu līdzība ar Dikensu, apskatīta viņu sociālā situācija un varoņu rakstura avots. Darbā analizēti materiāli par bērnu attīstību, lomu literatūrā un sabiedrībā, un pētīta Dikensa dzīve. Vēsturiskais fons ļāvis trīs romānu kvalitatīvu analīzi. Rezultāti parāda, ka galvenie varoņi „Oliverā Tvistā”, „Deividā Koperfīldā” un „Lielajās cerībās” ir līdzīgi. Viņi ir labsirdīgi, vēlas mācīties un viņiem nav atbildīgu aizbildņu. Galvenā atšķirība ir tāda, ka Tvista raksturs romāna laikā nemainās, bet Koperfīlda un it sevišķi Piripa raksturs attīstās. Līdzības norāda uz Dikensa viedokli par bērniem, kurš ir nemainīgs Dikensa bērnības pārdzīvojumu dēļ un tāpēc, ka Viktoriānisma laikmetā bērnu situācija krasi nemainījās. Atšķirības parāda Dikensa rakstītprasmes attīstību, kā arī to, ka autors apzinājās dažādas teorijas par bērnu attīstību.en_US
dc.description.abstractThis Bachelor Paper is devoted to the comparison of child protagonists in Charles Dickens’ novels. The aim is to compare three child protagonists in Dickens’ novels, created during three periods in his life, in terms of social issues, ‘nature vs nurture’ theory and resemblance to Dickens’ life. This is done with a summative analysis of the theoretical materials, which allows a qualitative analysis of the novels. The examination of 'Oliver Twist', 'David Copperfield' and 'Great Expectations' shows that the protagonists have more similarities than differences. They are good-natured, eager to learn, and lack strong parental figures. The difference is that while Twist is a flat character, Copperfield has an ability to change, and Pirrip is easily influenced by surroundings. The similarities signify that Dickens’ opinions about to children were stable. The differences demonstrate the growth in Dickens’ writing ability and his awareness about the debate on the theories on child development.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleBērnu - galveno varoņu salīdzinājums Čārlza Dikensa romānosen_US
dc.title.alternativeComparison of Child Protagonists in Charles Dickens’ Novelsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige