Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepiņa, Daceen_US
dc.contributor.authorBatura, Svetlanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:11Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:11Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39303en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20246
dc.description.abstractMaģistra darbā pētīts lomu spēles pielietojums skolēnu komunikatīvās kompetences attīstīšanai vidusskolas līmenī. Teorētiskajā daļā iztirzātas un analizētas komunikatīvās valodas apmācības metodes no komunikatīvās perspektīvas viedokļa, īpaši akcentējot lomu spēļu apmācības paņēmienu. Praktiskajā daļā detalizēti aprakstīts gadījuma pētījums, aptaujas, izmēģinājuma pētījums, kā arī lomu spēles ieviešana mācību procesā. Secinājumi balstīti uz pirms-testēšanas un pēc-testēšanas rezultātu salīdzinošo analīzi. Lomu spēles pielietojums labvēlīgi ietekmē apmācāmo komunikatīvo prasmju attīstību. Atslēgas vārdi: lomu spēles, komunikatīvā valodas apmācība, komunikatīvā kompetence, vidusskolas līmeņa studenti.en_US
dc.description.abstractThe present Master Thesis investigates an application of role-plays by means of developing learners’ communicative competence at secondary level. The theoretical part discusses and analyzes theories on the communicative language teaching method from the point of view of communicative perspective, with a particular focus on the role-play teaching technique. The practical part consists of a detailed analysis of surveys, a pilot research, and implementation of the role-plays in the study process. The conclusions are drawn on the comparative analysis of pre-testing and post-testing procedures findings. The application of role-plays showed a positive effect on learners’ communicative performance. Key-words: role-plays, communicative language teaching, communicative competence, secondary school level students.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleLomu spēles kā komunikatīvās kompetences attīstīšanas līdzeklis angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeRole Plays as a Means of Developing Communicative Competence in the English Language Classroom at Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record