• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Medicīnas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Medicine - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Medicīnas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Medicine - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmskolas vecuma bērnu labsajūtas dinamikas saistība ar ūdens lietošanas paradumiem

Thumbnail
View/Open
308-41111-Melnika_Marina_mk07030.pdf (874.7Kb)
Author
Meļņika, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Mežiņa-Mamajeva, Ina
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma-„Pirmsskolas vecuma bērnu labsajūtas dinamikas saistība ar ūdens lietošanas paradumiem”. Darba mērķis ir izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu labsajūtas dinamikas saistību ar viņu ūdens lietošanas paradumiem. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izmantota kvantitatīvā pētniecības metode. Pētniecības instruments ir anketa. Darbā veikta literatūras analīze par ūdens nozīmi veselībā, labsajūtas jēdzienu, N.Pender māszinību teorijas analīze. Izvirzītā hipotēze „pastāv pozitīva saistība starp pirmsskolas vecuma bērnu psihoemocionālo labsajūtu un viņu ūdens lietošanas paradumiem” apstiprinājās. Apkopojot statistiskos datus (Spirmena korelācijas koeficientu), tika secināts, ka pastāv pozitīva statistiski ticama saistība starp pirmsskolas vecuma bērnu ūdens lietošanas paradumiem un psihoemocionālo labsajūtu. Atslēgas vārdi: bērns, ūdens, dehidratācija, labsajūta, paradumi, saistība
 
Bachelor’s work topic-„Preschool children’s wellnes dynamics in relation with water consumption habits”. The aim is to explore preschool children’s wellness dynamics relation with their water consumption habits. To achieve the aim of the research was used a quantitative research method . The research instrument is a questionnaire. In the bachelore work was carried out literature analysis about water importance in health, concept of wellness, N.Pender nursing theory analysis. The hypothesis „there is a positive relation between preschool children’s psychoemotional wellness and their water consumption habits” was confirmed. After summarizing statistics (Spearman correlation coefficient) was concluded that there is a statistically significant positive relation between preschoolers water consumption habits and psychoemotional wellness. Keywords: child, water, dehydration, wellness, habits, relation
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20432
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MF) / Bachelor's and Master's theses [3552]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV