Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede-Kalniņa, Zaiga Guntraen_US
dc.contributor.authorBitere, Solvitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:52Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:52Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8335en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20462
dc.description.abstractPaaugstinoties izglītības un dzīves līmenim, aug prasības pēc kvalitatīviem pakalpojumiem medicīnā. Attīstoties medicīnas tehnoloģijām, rodas nepieciešamība pēc labi apmācīta un kompetenta personāla. Klients vēlas saņemt pakalpojumu ātri un kvalitatīvi, tāpēc jaunās māsas apmācības un adaptācijas periods maksimāli jāsaīsina. Līdz ar to rodas nepieciešamība pēc labi apmācīta un kompetenta cilvēka – mentora, kurš organizētu, uzraudzītu un vadītu šo apmācības procesu un būtu kompetents, informēts, zinošs padomdevējs. Tāpēc mana pētniecības darba tēma - “Mentoringa iespējas pieredzes nodošanā no māsas ekspertes jaunajai māsai”. Darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem un pielikumiem. Darbā apskatītas mentoringa iespējas jauno māsu adaptācijas un apmācības periodā. Darba mērķis noskaidrot mentoringa un mentora, kā darbaudzinātāja, lomu un iespējas jauno māsu apmācības procesā. Pirmajā darba daļā aprakstīta jauno māsu adaptācija, mentoringa un adaptācijas pieredze ārvalstīs un māsas darba specifika. Otrajā daļā analizēti aptaujas anketās iegūtie dati. Izstrādājot pētniecības darbu, izvirzīju sekojošu hipotēzi – mentora līdzdalība pieredzes pārņemšanā no māsas ekspertes jaunajai māsai ir efektīva iespēja uzlabot un pilnveidot jauno māsu tālākizglītības procesu. Darba gaitā hipotēze apstiprinājās un aptaujas rezultāti liecina, ka ir nepieciešams zinošs un kompetents darbinieks, kuram nozīme pieredzes nodošanā jaunajai māsai ir darbaudzinātājam, jeb mentoram.en_US
dc.description.abstractBecause of growing level education and standards of living there is raising demand for qualitative medical services. As medical technologies develop there is demand for highly trained and ultimately competent personel. Customer want to receive service quickly and qualitatively, therefore period of training and adaptation of new nurse should be reduced to the utmost. As result - necessity of person competent, informed advisor - mentor, who organize, control and manage training process. That is why my research works theme is "Mentoring possibilities in experience hand over from expert to new nurses". Work consists of introduction, two parts, conclusion and annexes. Work reviews mentoring possibilities during training and adaptation period of new nurses. Main aim of my work is to ascertain mentors and mentoring role and potential as trainer in instruction process of new nurses. The first part of the work describes adaptation of the new nurses, mentoring and adaptation experience in other countries as well as particularities of nursing. The research and analysis of survey data is presented in the second part of work. During research work I bring forward hypothesis - participation of the mentor in to the acquisition of the experience from expert to new nurse is effective way to improve and develop further education process of new nurses. Hypothesis was approved and survey data give proof, that here is necessity for knowledgeable and competent employee - mentor to ensure experience transition from expert to new nurse.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedicīnaen_US
dc.titleMentoringa iespējas pieredzes nodošanā no māsas ekspertes jaunajai māsaien_US
dc.title.alternativeMentoring possibilities in exsperience transfer from expert to new nurseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record