Show simple item record

dc.contributor.advisorGrauduma, Ivetaen_US
dc.contributor.authorKāsena-Doināte, Ligitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:57Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:57Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other11197en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20468
dc.description.abstractAutores diplomdarba tēma ir „Sociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšana pusceļa mājā”. Diplomdarba mērķis - pētīt un analizēt sociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšanas aspektus pusceļa mājā un izstrādāt ieteikumus pusceļa mājas pakalpojuma – dzīvesprasmju apmācību programmu - pilnveidei. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek pētīts un analizēts kvalitātes jēdziens, kvalitātes vadības sistēma, sociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšanas būtiskākās iezīmes, kā arī klientu apmierinātības novērtēšanas būtība, klientu apmierinātības novērtēšanas metodes, kā arī analizēti pusceļa mājas darbību regulējošie normatīvie akti un dzīvesprasmju apmācības īpatnības personām ar garīga rakstura traucējumiem. Empīriskajā daļā tiek analizēta pusceļa mājas darbība, pētīts pusceļa mājas klientu viedoklis par dzīvesprasmju apmācību programmām un mācībās iegūtajām zināšanām, kā arī pētīts sociālā darba speciālistu un eksperta viedoklis par dzīvesprasmju apmācību programmām un mācību procesu. Pētījuma rezultāti liecina, ka jauna pakalpojuma kvalitatīvai attīstībai, nepieciešams novērtēt klientu apmierinātību par esošā pakalpojuma atbilstību klientu vēlmēm un vajadzībām, kā arī nepieciešams noskaidrot pakalpojumus sniegšanā iesaistīto speciālistu viedokli par pusceļa mājas sniegtā pakalpojuma – dzīvesprasmju apmācību programmām – veidošanas, to saturu un realizēšanu. Galvenais šī darba secinājums ir, ka lai nodrošinātu kvalitatīvu sociālā pakalpojuma attīstību, nepieciešams novērtēt klientu apmierinātību par esošo pakalpojumu. Klientu viedokļa pētīšana ir svarīgs priekšnoteikums esošo pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, savukārt, nepārtraukta pakalpojuma pilnveide ir vienīgais veids kā nodrošināt klientu apmierinātību. Pētījumā atklājās, ka dzīvesprasmju apmācību programmām ir nepieciešamas kopējas vadlīnijas, jo pašreiz trūkst metodisko un darbinieku resursu klientu vispārējo prasmju mācīšanai un prasmju mācīšanai kopumā. Pētījumā iegūtie rezultāti dod iespēju kvalitatīvi papildināt pašreiz pieejamo pusceļa mājas pakalpojumu. Autore izstrādājusi ieteikumus pusceļa mājas pakalpojuma - dzīvesprasmju apmācības programmu – pilnveidei. Ieteikumi ir vērsti uz pusceļa māju klientu, personu ar garīga rakstura traucējumiem, sociālās atstumtības mazināšanu, sociālās integrācijas veicināšanu un dzīves apstākļu normalizēšanu. Diplomdarba apjoms : 66 lappuses, 6 attēli, 5 tabulas un 6 pielikumi. Šī darba atslēgvārdi: kvalitāte, kvalitātes novērtēšana, klientu apmierinātība, pusceļa māja, dzīvesprasmju apmācību programmas.en_US
dc.description.abstractTitle of this thesis is “Evaluation of the social favors in the Half-Way House”. The aim of this thesis is to explore and analyze aspects of the evaluation of the social favors in the Half-Way House and to work out suggestions for the perfection of the favors of the Half-Way House. There has been explored and analyzed the concept of quality, system of quality control as well as most meaningful features of the social favors in the theoretical part of this thesis. There is also written about the essence of the evaluation of the satisfaction of the clients, methods how to evaluate satisfaction of the clients and analyses of the normative documentation which regulate the operation of the Half-Way House and training of the daily life skills for the mentally disordered persons. There is analysis of the operation of the Half-Way House, explored opinion of the clients of the Half-Way House about their programs of daily life skills and knowledge of the training in the empirical part as well as explored the opinion of the specialists and experts of the social work about the daily life training programs and training process. The most important conclusion of this thesis is that it is necessary to evaluate satisfaction of the clients about the favors given to them in order to provide the qualitative development of the social favor. Exploring of the clients opinion is an important precondition to improve the quality of the existent favor, whereas nonstop perfection of the favor is the only way to provide clients’ satisfaction. It turned out that there is a great need for common guidelines about the training programs during this investigation, because of the lack of resources of the employees and methodic materials to train the skills of the clients. The results of this investigation give the possibility to supplement the present favor of the Half-Way House. The author of this thesis has worked out recommendations for the perfection of the favor of the Half-Way House. These recommendations are directed towards the diminishing the exclusion as well as promoting the social integration and normalization of the existence of the clients of the Half-Way Houses which are mentally disordered. The volume of this thesis: 66 pages, 6 illustrations, 5 charts and 6 appendixes. The keywords of this thesis: quality, evaluation of the quality, satisfaction of clients, Half-Way House, promoting programs for daily life skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālā politika un sociālā darba organizācijaen_US
dc.titleSociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšana pusceļa mājāen_US
dc.title.alternativeThe quality evaluation of social services in the Half-Way Houseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record