Show simple item record

dc.contributor.advisorRoga, Vitaen_US
dc.contributor.authorOzola, Solvitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:38:59Z
dc.date.available2015-03-24T07:38:59Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12071en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20477
dc.description.abstractDarba temats ir Motivēšana kā paņēmiens klientu līdzdarbības veicināšanā. Darbā ir izvirzīts mērķis - pētīt un pamatot motivēšanu kā paņēmienu klientu līdzdarbības veicināšanā. Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi autore diplomdarba teorētiskajā daļā analizējusi literatūru par sociālā darba procesu ar dažādām klientu grupām, motivēšanu kā paņēmienu sociālā darba procesā, analizējusi jēdziena motivācija skaidrojumu, kā arī raksturojusi klientu motivēšanu sociālā darba procesā un sadarbības nozīmi viņu līdzdarbības veicināšanā. Diplomdarba pētnieciskajā daļā autore pētījusi motivēšanu kā paņēmienu klientu līdzdarbības veicināšanā. Balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, autore ir izdalījusi galvenos secinājumus. Klienti aktīvi iesaistās līdzdarbības pasākumos, ja ir motivēti. Sociālie darbinieki ikdienā pielieto motivēšanu kā paņēmienu, kurā svarīgākais nosacījums, lai paši klienti nonāk pie iekšējas vēlmes mainīties, un sociālajam darbiniekam ir nepieciešams vairot pašu klientu spējas un spēki. Motivējot klientus, sociālais darbinieks lielāku akcentu liek uz viņu iekšējo motivāciju. Sadarbības veidošanā ar klientiem sociālais darbinieks var izmantot pilnvarošanas pieeju un spēka perspektīvas modeli, kā rezultātā mazinās klientu bezspēcība un viņiem tiek celta – pašapziņa un neatkarība. Klientu motivēšanā ir svarīga nozīme sociālā darbinieka zināšanām, pieredzei . Autore ir secinājusi, ka pētījuma rezultātā ir pamatots, ka motivēšana ir kā paņēmiens klientu līdzdarbības veicināšanā. Atslēgas vārdi: motivēšana, motivācija, klients, līdzdarbība, paņēmiens, sadarbība.en_US
dc.description.abstractANOTTATION The theme of the present research is '' Motivation as a way for encouragement of clients collaboration''. The goal of the research paper is to explore and substantiate motivation as a method of encouragement for cients collaboration. In order to achieve the goal of the research paper the author of the research has analysed literature about the process of social work with different groups of clients and motivation as a method in a process of social work. The author of the research analysed an explanation of cencept of motivation.The author described clients motivation in process of social work and the meaning of participation in clients collaboration. In the research part of diploma paper the author has explored motivation as a method of encouragement fot clients collaboration. To base on obtained analysis of the research the author of the paper has made the following conclusions: if clients are motivated, they take part in collaboration activities. Social wokers use motivation as a method dau- to- day in wihch the most important codition is that clients themselves come to inner desire to chage themselves and social worker has to enhance clients ability and strength. In order to motivate clients, social woker emphasizes clients inner motivation. To from collaboration with clients, social woker can use an authority approach and model of pespective strength where as a result reduces clients weakness and raises self-confidence and independence. The important consequence for clients motivation is a knowledge and an experience of social worker. To base on the result of the research the author of the reseatch has concluded that motivation is a method of encouragement for clients collaboration. Key words: motivation, substantiation, clients, participation, method, collaboration.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālā politika un sociālā darba organizācijaen_US
dc.titleMotivēšana kā paņēmiens klientu līdzdarbības veicināšanāen_US
dc.title.alternativeMotivation as a way for encouragement of clients collaborationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record