Sociālā mārketinga kampaņa "Eņģeļi pār Latviju!": komunikācijas īpatnības un auditorijas viedokļu analīze
Author
Smilškalne, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir ‘’Sociālā mārketinga kampaņa ‘’Eņģeļi pār Latviju!’’:
komunikācijas īpatnības un auditorijas viedokļu analīze’’.
Pētījuma problēma- Komunikācijas īpatnības, kas ietekmē pozitīvu auditorijas
atbildi uz kampaņas aicinājumu ziedot līdzekļus smagi slimiem bērniem.
Latvijā pastāv daudzas sociālās problēmas, kas tiek popularizētas ar dažādām
mediju kampaņām, tāpēc ir svarīgi izpētīt, ar kādiem līdzekļiem tiek panākta
mērķauditorijas uzmanība un iesaiste.
Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un pētnieciskās. Teorētiskajā daļā tiek
apskatītas masu mediju kampaņas- ietverts veiksmīgas kampaņas raksturojums, kā arī
sociālā mārketinga kampaņas galvenie trūkumi, masu mediju efekti, mediju kanālu
izmantojums un auditorijas raksturojums, aprakstot arī sociālā mārketinga mērķauditoriju.
Pētnieciskā daļā tiek izmantotas četras pētniecības metodes. Divas aptaujas- 200
anketas, lai iegūtu auditorijas viedokli, kā arī 100 analizējošas komunikācijas studentu
anketas par kampaņas efektivitātes noteicošajiem faktoriem.
Izmantota arī A.A. Bergera pieeja drukāto reklāmu analīzei. Ar šo pieeju
analizētas divas drukātās reklāmas- vides reklāma un prese reklāma, kurās ietverts
kampaņas simbols un ziņojums.
Pēc Fleja un Bērtona pieejas analizēta kampaņa, lai pēc autoru noteiktajiem
kritērijiem izvērtētu tās efektivitāti. Darbā ietverts arī mārketinga speciālistes- ekspertes,
Ievas Goldbergas, viedoklis par kampaņu un tās komunikācijas īpatnībām, iesaistot un
uzrunājot auditoriju.
Darba noslēgumā tiek secināts, ka sociālā mārketinga kampaņas ‘’Eņģeļi pār
Latviju!’’ efektivitāti noteica pielietotās komunikācijas īpatnības un dažādu mediju kanālu
izmantojums.
Atslēgas vārdi: sociālais mārketings, kampaņa ‘’Eņģeļi pār Latviju!’’, komunikācija,
mediju efekti, televīzija. The topic of the bachelor work is ‘’Social marketing campaign ‘’Eņģeļi pār Latviju!’’:
communication features and audience’s standpoints analysis.’’
The problem of the study – Communication features, which affect positive audience’s
response to appeal offer up to this campaign.
In Latvia we have many social problems which are popularized by using mass media
campaigns, that’s why important to estimate what can attach audience’s attention and
involvement.
The term paper consists of two parts - the theoretical one and the research one.
The theoretical part deals with: mass media campaigns- contained successful
campaign characterization and social marketing campaign deficiencies, mass media effects,
media canal available and audience’s characteristics, to view social marketing target audience.
The research part consists of four research methods. Two questionnaires- 200, which
can help achieve audience’s standpoint and 100 analytic communication student’s
questionnaires about this campaign effectiveness.
Used A.Asa Berger’s access analyse for printed commercials, which contain campaign
symbol and information.
Following Flay and Burton access, analysed campaign effectiveness.
In bachelor work included marketing specialist Ieva Goldberga’s attitude about this
campaign and communication futures which was used to attach audience’s attention.
In the end of the bachelor work a conclusion is drawn, that effectiveness of social
marketing campaign ‘’Eņģeļi pār Latviju!’’ identified used communication futures and media
canal available.
The key words: social marketing, campaign ‘’Eņģeļi pār Latviju!’’, communication, media
effects, television.