Tēla veidošanas teorija un prakse: "Jauno psiholoģiju centra" piemērs
Author
Briede, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Tēla veidošanas teorija un prakse: „Jauno psiholoģiju centra” piemērs”. Pozitīvs un atpazīstams uzņēmuma tēls ir katra veiksmīga biznesa viens no galvenajiem stūrakmeņiem un ir īpaši svarīga lielas konkurences apstākļos. Atkarībā no tā, cik efektīvs ir uzņēmuma tēls, tas var kalpot gan kā vispārējo biznesa mērķu sasniegšanas veicinātājs, gan kavētājs.
Darba mērķis ir veikt „Jauno psiholoģiju centra” tēla veidošanas prakses analīzi, noskaidrojot centra vadības izpratni par tēla veidošanās nozīmi tā darbībā un esošo klientu pieredzi un priekšstatus par JPC tēlu.
Teorētiskajā daļā aplūkoti komunikācijas, mārketinga un tēla veidošanās procesi un to savstarpējā saistība. Metodoloģijas daļā aprakstītas par pētījuma mērķim atbilstošākajām atzīstās pētniecības metodes - intervija un aptauja. Savukārt empīriskajā daļā aprakstīti un interpretēti pētījumā rezultāti.
Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem datiem, tika secināts, ka „Jauno psiholoģiju centra” tēla veidošana netiek stratēģiski plānota, taču klientu uztverē centra tēls galvenokārt veidojies kā pozitīvas pieredzes rezultāts un kopumā ir atbilstošs tā vadības priekšstatiem.
Atslēgas vārdi: tēls, komunikācija, mārketings, mārketinga komunikācijas The theme of Bachelor paper is „Theory and practice of creating image: example of „Jauno psiholoģiju centrs””. Positive and recognizable company image is one of the main keystones of every successful business and it is very important in competitive conditions. Depending on effectiveness of image it can serve both as promoter and obstacle of achieving business general goals.
The main aim of the paper research is to perform the analyse of practice of creating image of „Jauno psiholoģiju centrs”, finding out leadership perception about creating image and its impact on the business of company as well as experience and notions about image of „Jauno psiholoģiju centrs” of current clients.
Theoretical part of the work views the processes of communication, marketing and image formation and linkages among them. The part of methodology describes research methods -interview and survey, which are recognized as the most appropriate to the aim of research. Empiric part includes description and interpretation of the results of the research.
On the basis of the findings of the research it was concluded that creating of the image of “Jauno psiholoģiju centrs” is not strategically planned, however the image of the institution for the most part has formed as the outcome of positive experience and in general is consistent to the notions of leadership of company.