Sabiedrisko attiecību pielietojums iekšējās komunikācijas veikšanā: Latvijas Dabas muzeja piemērs
Author
Vagoliņa, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Sabiedrisko attiecību pielietojums iekšējās komunikācijas veikšanā: Latvijas Dabas muzeja piemērs”. Darbā pētīju iekšējās komunikācijas aspektus dažādu komunikācijas teoriju skatījumā.
Darbā izvirzītā problēma - neatbilstošu informācijas kanālu izvēle LDM, kas apgrūtina saziņu darbinieku starpā.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt pašreizējo iekšējās komunikācijas situāciju LDM un ieteikt uzlabojumus tās pilnveidošanā ar sabiedrisko attiecību metožu palīdzību.
Bakalaura darba struktūra. Darbs ir izstrādāts trīs daļās – pirmā daļa ir pētniecības teorētiskais pamatojums, kas balstīts uz komunikācijas teoriju sociāli psiholoģisko tradīciju, interpersonālās krāpšanas un Šenona un Vīvera komunikācijas teoriju aspektiem, kā arī nozīme tika pievērsta I. Altmana (Irwin Altman) un Dalmas Teilors (Dalmas Taylor) komunikācijas teorijām. Otrā daļa ir pētījuma metodoloģija, kurā tiek apskatītas daļēji strukturētās intervijas un anketēšana. Trešā - ir praktiskā daļa, kura ir balstīta uz apkopoto rezultātu analīzi un secinājumu izdarīšanu balstoties gan uz darba teorētisko, gan uz praktisko bāzi.
„Atslēgvārdi” – organizācija, komunikācijas kanāli, atgriezeniskā saite, iekšējā komunikācija, intervija, muzejs. The title of my bachelor paper is „Public relation use in internal communication realization: example of the Natural History Museum of Latvia.” I researched aspects of internal communication trough the view point of different communication theories.
Proposed problem of this paper is choice of inappropriate communication channels in the Natural History Museum of Latvia that encumber in consultation between employees of the museum.
My research aims to find out the current situation of internal communication in the Natural History Museum of Latvia and to recommend improvements for this communication with assistance of the public relation methods.
This paper consists of three parts – first is theoretical argumentation of my research. It is based on social psychological tradition of communication theory, interpersonal deceit and aspects of Šenona un Vīvera communication theory. As well I paid attention on Altman’s and Taylor’s communication theories.
The second part is methodology of research, where I exanimate party structured interviews and mediatisation.
The third part is practical part which is based on analyse of summarized results and conclusions made out from both theoretical and practical base from this research.
Key words: organization, channels of communication, feedback, internal communication, interview, museum.