Show simple item record

dc.contributor.advisorKleckins, Ābramsen_US
dc.contributor.authorPrombergs, Mārisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:04Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:04Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13126en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20493
dc.description.abstractUzsverot dokumentālā kino ētisko apsvērumu nozīmi, autors šajā zinātniski pētnieciskajā darbā „DOKUMENTĀLĀ FILMA KĀ SOCIĀLI PSIHOLOĢISKS PĒTĪJUMS (Ivara Selecka filmas „Šķērsiela” un „Jaunie laiki Šķērsielā”)” ir pētījis komunikatīvo aktu filmas uzņemšanas laikā starp veidotājiem un to varoņiem. Pētījuma uzdevums ir noskaidrot, kā un kādā mērā filmas veidošana ietekmēja gan veidotāju, gan varoņu tieksmi izteikt sevi, lai veicinātu citu izpratni par to, kāda ir esošās vides kārtība. Pamatojoties uz dokumentālā kino ētiku, sociālās psiholoģijas simboliskā interakcionisma teoriju un pielietojot vizuālās metodoloģijas auditorijas pētījumu metodi, autors guva apstiprinājumu, ka filmu „Šķērsiela” un „Jaunie laiki Šķērsielā” iesaistītās puses komunikatīvās mijiedarbības procesā centās ar savu rīcību ietekmēt dotās situācijas nosacījumus. Atslēgvārdi: dokumentālais kino, ētika, sociālā psiholoģija, simboliskais interakcionisms, vizuālā pētniecībaen_US
dc.description.abstractBy emphasizing the importance of ethics in documentaries author in this written research work “DOCUMENTARY FILM AS A SOCIO-PSYCHOLOGICAL RESEARCH (“Šķērsiela” and “Jaunie laiki Šķērsielā” by Ivars Seleckis)” studied the communicative act during the process of filmmaking between filmmakers and their social actors. The objective of this research is to clarify how and to what extent filmmaking influenced the wish of filmmakers and social actors to express them in order to make others understand what the order of the particular environment is. The work was done on the basis of the ethics of documentaries, symbolic interactionist social psychology and visual methodology of audience research. Author proved that parties engaged into the process of interaction during the making of films “Šķērsiela” and “Jaunie laiki Šķērsielā” tried to influence the awareness of the given situation. Keywords: documentary, ethics, social psychology, symbolic interactionism, visual researchen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleDokumentālā filma kā sociāli psiholoģisks pētījums (Ivara Selecka filmas "Šķērsiela" un "Jaunie laiki Šķērsielā")en_US
dc.title.alternativeDocumentary film as a socio-psychological research ("Šķērsiela" and "Jaunie laiki Šķērsielā" by Ivars Seleckis)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record