Slavenības Latvijas populārajā kultūrā: tipoloģija, raksturojumi un dzīvesstili dzeltenās preses žurnālos "Privātā Dzīve" un "Kas Jauns" (2006-2007)
Author
Ļisicina, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba izpēta Latvijas slavenības, to tipoloģijas, raksturojumus un dzīvesveidus
latviešu dzeltenās preses žurnālos „Kas Jauns“ un „Privātā Dzīve“. Tēmas norobežojums
ir izvēlētais laika periods – 2006. un 2007.gads, kas pēc dažādiem sociāliem un
ekonomiskiem labklājības rādītājiem liecina par patēriņa sabiedrības Latvijā strauju
attīstību. Balstoties uz populārās kultūras teoriju, slavenība tiek skatīta kā populārās
kultūras produkts, kas atveidots mediju tekstos, un kura izpētei veikta kvantitatīva un
kvalitatīva satura analīze, kas papildināta ar dzeltenās preses industrijas darbinieku
viedokļiem. Iegūtie rezultāti parāda, ka mediju tekstos dominē līderi un zvaigznes, kurus
raksturo pārticība, prieks, unikalitāte un ģimeniskums, un kuri atveido uz veiksmi un
individuālajiem ieguvumiem orientētu dzīvesstilu.
Atslēgas vārdi: slavenība, populārā kultūra, dzeltenā prese, tipoloģija, raksturojumi,
dzīvesstili Aim of the study was to explore celebrity typology, atributes and lifesstyles of
celebrities in Latvian tabloids „Privātā Dzīve” and „Kas Jauns” publications during 2006-
2007. This period is characterised by rapid development of Latvian society toward
consumer society. Based upon theory of popular culture, celebrity is viewed as product of
popular culture being represented in media texts and studied with both quantitative and
qualitative content analysis. In addition, opinions of tabloid representatives were
gathered. Results indicate that leaders and stars dominante in media texts, atributing
wealth, joy, uniqueness, and family values, and representing lifestyle focused on
opportunity and individual outcomes.
Keywords: celebrity, popular culture, tabloids, typology, atributes,
lifestyle