• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Slavenības Latvijas populārajā kultūrā: tipoloģija, raksturojumi un dzīvesstili dzeltenās preses žurnālos "Privātā Dzīve" un "Kas Jauns" (2006-2007)

Thumbnail
View/Open
309-13325-Lisicina_Linda_Komu040143.pdf (864.5Kb)
Author
Ļisicina, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī darba izpēta Latvijas slavenības, to tipoloģijas, raksturojumus un dzīvesveidus latviešu dzeltenās preses žurnālos „Kas Jauns“ un „Privātā Dzīve“. Tēmas norobežojums ir izvēlētais laika periods – 2006. un 2007.gads, kas pēc dažādiem sociāliem un ekonomiskiem labklājības rādītājiem liecina par patēriņa sabiedrības Latvijā strauju attīstību. Balstoties uz populārās kultūras teoriju, slavenība tiek skatīta kā populārās kultūras produkts, kas atveidots mediju tekstos, un kura izpētei veikta kvantitatīva un kvalitatīva satura analīze, kas papildināta ar dzeltenās preses industrijas darbinieku viedokļiem. Iegūtie rezultāti parāda, ka mediju tekstos dominē līderi un zvaigznes, kurus raksturo pārticība, prieks, unikalitāte un ģimeniskums, un kuri atveido uz veiksmi un individuālajiem ieguvumiem orientētu dzīvesstilu. Atslēgas vārdi: slavenība, populārā kultūra, dzeltenā prese, tipoloģija, raksturojumi, dzīvesstili
 
Aim of the study was to explore celebrity typology, atributes and lifesstyles of celebrities in Latvian tabloids „Privātā Dzīve” and „Kas Jauns” publications during 2006- 2007. This period is characterised by rapid development of Latvian society toward consumer society. Based upon theory of popular culture, celebrity is viewed as product of popular culture being represented in media texts and studied with both quantitative and qualitative content analysis. In addition, opinions of tabloid representatives were gathered. Results indicate that leaders and stars dominante in media texts, atributing wealth, joy, uniqueness, and family values, and representing lifestyle focused on opportunity and individual outcomes. Keywords: celebrity, popular culture, tabloids, typology, atributes, lifestyle
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20496
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV