Latvijas interneta reklāmas tirgus attīstības tendences: patērētāji un interneta reklāma
Author
Lizanders, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir „Latvijas interneta reklāmas tirgus attīstības tendences: patērētāji un interneta reklāma”.
Darba pirmajā jeb teorijas daļā tiek apskatīts patērniecības jēdziens un patērniecība mūsdienās, internets kā reklāmas kanāls, kā arī sīkāk tiek apskatīti citi ar interneta reklāmu saistīti temati: interneta reklāmas veidi, tās salīdzinājums ar reklāmu tradicionālajos masu medijos (televīzijā, radio, presē). Tāpat tiek aprakstīts tas, kādā veidā reklāma interneta veicina patērēšanu un kā lietotājs interneta vidē pats kļūst par satura radītāju.
Pētījuma daļā tiek atspoguļoti patstāvīgi veiktā pētījuma rezultāti, kas ir papildināti ar grafikiem un tabulām.
Savukārt empīrijas daļā ir uzskaitīti secinājumi un ieteikumi, kā arī izteiktas nākotnes prognozes Interneta reklāmas attīstībai Latvijā, kas ir balstīti uz respondentu un ekspertu sniegto informāciju.
Darbā izvirzītā pētnieciskā problēma ir Latvijas interneta tirgus attīstības ietekme uz interneta reklāmu – kā tiek ieviesti arvien jauni tehniskie risinājumi, lai panāktu lielāku iedarbību uz intereneta lietotājiem kā potenciāliem interneta reklāmas patērētājiem.
Darba mērķis ir novērtēt internetu kā reklāmas nesēju un interneta reklāmu kā atsevišķu reklāmas veidu Latvijā.
Atslēgvārdi: patērētājs; internets; reklāma; interneta lietotāji; reklāmas patērētāji. The theme of the Paper is „Development tendencies of Latvian internet market: consumers and advertisement”.
In the first part of the paper author inspects conception of consumership and modern consumers, internet as an advertising channel, as well as different types of internet advertising. Author also points out differences of internet advertising in comparison with traditional mass medium (TV, radio, print). In addition to all this the paper reveals how internet users become authors of the content on the internet.
The research part of the paper reveals the results of the independent research work, which are supplemented with graphics and tables.
In the last chapter author reveals his conclusions as well as writes about his prognosis for development of internet advertising in Latvia which is all based information given by respondents through quantitative and qualitative analysis made by author.
The research problem of the paper is influence of internet market development in Latvia on internet advertising in the context of new technological solutions in order to gain bigger influence on internet users as potential users of internet advertisement.
The aim of the paper is to evaluate internet as bearer of advertisement and intenret advertisement as separate type of advertising in Latvia.
Key Words: consumer; internet; advertisement; internet users; advertisement consumers.