Jauna ēdināšanas zīmola ieviešana krīzes apstākļos
Автор
Visocka, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma - Jauna ēdināšanas zīmola ieviešana krīzes apstākļos.
Darbā izvirzītā problēma ir saistīta ar sarežģīto sociālekonomisko situāciju mūsu valstī, kad jauna zīmola izveide un ieviešana ir liels izaicinājums. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot vai un ar kādiem instrumentiem recesijas laikā jauns ēdināšanas zīmols varētu ienākt sabiedriskās ēdināšanas tirgū.
Bakalaura darba teorētiskajā daļā apkopotas dažādu autoru teorijas par zīmolu un zīmolvedību. Darba metodoloģijā aprakstītas tās pētniecības metodes, kuras pielietojot darba autore vēlējās rast atbildes uz darba mērķa izvirzītajiem jautājumiem. Praktiskajā daļā – veikts pētnieciskais darbs veicot aptauju un intervijas. Aprakstīti ekspertu viedokļi un rekomendācijas par zīmola veidošanas un vēlamajiem attīstības virzieniem recesijas laikā. Apzināti konkurenti un veikta eventuālā ēdināšanas zīmola SWOT analīze. Darba pēdējais posms ir zīmola stratēģijas pamatnostādņu izveide, balstoties uz pētnieciskajā darbā iegūtajiem datiem un analīzi.
Pamatojoties uz bakalaura darba ietvaros veiktajiem praktiskās pētniecības darbiem secināms, ka pateicoties eventuālā ēdināšanas zīmola unikālajam konceptam un tajā ieinteresētai un maksātspējīgai mērķa auditorijai, kā arī virknei citu priekšnoteikumu, jauna ēdināšanas zīmola ienākšanai un attīstībai sabiedriskās ēdināšanas tirgū, ekonomiskās krīzes laiks nav šķērslis.
Atslēgvārdi: zīmols, zīmolvedība, bioloģiskā pārtika, sabiedriskā ēdināšana, diētisks uzturs, veselīgs uzturs. Theme of the bachelor´s paper is – Creation and implementation of a new catering brand in period of recession.
The main problem, discussed in this paper is - difficult socially economic situation in our country, when creation and implementation of a new brand is a big challenge. The aim of the bachelor’s paper is to find out if and by which means a new catering brand can enter the catering market in times of recession.
In the theoretical part of the bachelor's paper, theories on brands and branding of various authors are compiled. In the paper's methodology part, different methods of research are described, by using them, the author wanted to find answers on questions targeted in the paper. In the practical part, there is a research, based on survey and interviews. There are experts' opinions and recommendations on brand creation and desired ways of development in times of recession. Later the competitors are studied and a SWOT analysis on an eventual catering brand is made. The last section is a creation of a brand's strategic basis, based on data and analysis acquired in the process of the research.
The conclusion, based on acquired data, gathered in the paper's process of research is - thanks to the unique concept of the eventual brand and on the fact, that there is an interested and paying consumer, as well as many other preconditions observed, there are no obstacles for a creation and implementation of a new catering brand to enter the catering market in times of economic crisis.
Keyword: brand, branding, biological food, public catering, dietary food, healthy food.