Show simple item record

dc.contributor.advisorPakalna, Dainaen_US
dc.contributor.authorIvanova, Svetlanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:08Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:08Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other1699en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20525
dc.description.abstractŠī bakalaura darba temats ir „Bērnu bibliotekārā apkalpošana Latvijas publiskajās bibliotēkās”. Darbā ir apskatīta bērnu bibliotekārā apkalpošana pirmās Latvijas neatkarīgās Republikas laikā, padomju laika bērnu bibliotekārā apkalpošana un bērnu bibliotekārā apkalpošana 1990. – 2005. gados, kā arī piedāvāta autores vīzija par bērnu bibliotēkām un bērnu bibliotekāro apkalpošanu nākotnē. Bakalaura darba galvenie secinājumi ir sekojoši: par bērnu bibliotēku pirmsākumu ir uzskatāms 1919. gads, kad Liepājā tika atvērta pirmā bērnu literatūras nodaļa. Samērā plašs publisko bibliotēku bērnu nodaļu tīkls, kuš aptvēra visas Rīgas nomales, parādījās 1932. gadā. 1940. gadā tika dibināta pirmā patstāvīgā bērnu bibliotēka. Samērā plašs bērnu bibliotēku tīkls tika radīts laika periodā no 1940. līdz 1960. gadam. 20. gadsimta septiņdesmitajos - astoņdesmitajos gados tika novērtēta kvalificēta personāla nozīme un, lai gatavotu sev labus, profesionālus kadrus, bibliotēkās tika organizēta mērķtiecīga metodiskā vadība. Līdz ar neatkarības atgūšanu mūsu valstī sākas bērnu bibliotēku reorganizācija. Pie mums ir divi pretrunīgi tālākas attīstības modeļi: viens no tiem paredz atstāt atsevišķas bērnu bibliotēkas, bet otrs – veidot bērnu nodaļas pie pieaugušo bibliotēkām, kā Eiropā. Pētījuma „Grāmata, dators, internets - bērnu izvēle” galvenais secinājums: attīstoties bērna personībai, pieaug arī bibliotēku popularitāte bērnu vidū, jo bērniem attīstoties ir nepieciešams iegūt daudz dažādas informācijas un ar mājās esošajiem avotiem jau ir par maz.en_US
dc.description.abstractThe title of this diploma paper is „Children’s Library services in the public library in Latvia”. The work deals with the historical survey of children’s library services in Latvia starting with the first steps of the Latvian Republic including the library services in 1990 – 2005. In the first part of the work much attention is paid to the most popular articles devoted to children’s library services (V. Caune, T. Līventals, etc). The history of children’s library services began in 1919, when the first children’s library department was opened in Liepaja. In the first chapter the author analyses the historical peculiarities of children’s library services covering two major periods: 1.children’s library services during the period of first Latvian independent Republic, 2.children’s library services after the restoration of Latvian independence. The second chapter majors in children’s library services, their reorganization and reconstruction. The most creative and independent part of the work emphasizes effective methods of one’s work with children, the research being concentrated on children’s preferences for books, computers and internet.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleBērnu bibliotekārā apkalpošana Latvijas publiskajās bibliotēkāsen_US
dc.title.alternativeChildren`s Library services in the public libraries in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record