Metroseksuālis ─ mūsdienīga vīrieša tēls Latvijas masu medijos
Author
Glavņa, Alisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rožukalne, Anda
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
:
Bakalaura darba tēma: Metroseksuālis - mūsdienīga vīrieša tēls Latvijas masu medijos"
Metroseksuālis ir salidzinoši jauns termins. Pēdējo desmit gadu laikā tas tika plaši popularizēts rietumu masu medijos. Šī termina eksplotācija ir sagrāvusi tradicionālos priekšstatus par vīriešķību un vīriešu seksualitāti. Tādā veidā tika izveidots ne tikai jauns vīrišķibas tips, bet arī - jauns patērētāju tips. Līdz ar metroseksuāļa paradīšanos, tirgus ir ieguvis pircēju-vīrieti, kura patērēšanas stils radikāli atšķirās no "klasiskā vīrieša" pieradumiem.
Darbā ietvaros no teorētiska redzes punkta tiek aprakstīti tadi jēdzieni, ka "vīriešķība", "identitātes veidošanās", 'patērniecība", "metroseksuālis" u.c.
Tika izpētīts un analizēts kā izveidojas jauns viriešķības modelis - metroseksuālis, kādi ir tās veidošanās priekšnosacījumi, ar kādu līdzekļu palīdzību mediji ir ietekmējuši šīs parādības veidošanos. Vai Latvijā eksistē, vai arī veidojas, šis jaunais vīrieša un paterētāja tips un kāda ir Latvijas masu mediju loma šajā procesā.
Darbu var uzskatīt par starpdisciplināru jo "metroseksuāļa fenomens" tiek apskatīts gan no sociālantropoloģiskā, gan no mārketinga redzes punkta.
Šīs darbs ir pirmais meģinājums apskatīt metroseksuāļa fenomenu Latvijas mediju kontekstā. Šīs fenomens ir pasaules mūsdienu aktuāla tendence, kuras attistība var būtiski ietekmēt maskulinās identitātes veidošanas procesus nākotnē. Dzimtes identitātes veidošanas ir process, kurš nepartraukti tiek pakļauts jauniem ietekmes faktoriem. Attistoties komunikācijām un citām tehnoloģijām cilvēku dzīves prioritātes mainās un tiek deformētas. Arī viriešu tēls tiek deformēts saskaņā ar globālajām izmaņām pasaulē, mediju lomu maiņu un kultūru saplūšanas rezultātā. Anotation:
The title of this work is: „Metrosexual. An image of contemporary male in Latvian mass media.“ Metrosexual is a relatively new term. During the last decade it has been widely propagated in Western mass media. The exploitation of this term has ruined the traditional perception of masculinity and male sexuality. Not only new type of masculinity, but a new type of consumer is created. With emergence of the metrosexual the market has a new male player which has a radically new style of consumption.
In this work, meanings of „maleness“, „identity creation“, „consumerism“, „metrosexual“ etc. are examined from the theoretical point of view. The work is based on a platform of theoretical literature, the concept of masculinity and explanations regarding the essence of the prototype ideal man. It has been reasearched and analyzed how a metrosexual model of masculinity is being formed, what are the conditions and how Latvian mass media influences this process. This work can be regarded as inter-disciplinary, as the metrosexual phenomenon is viewed from socio-athropological and marketing points of view alike.
This work is first of its kind to put metrosexual in Latvian media context. This phenomena is a contemporary global trend, which can seriously influence the formation of masculine identity in the future. The process of forming the sexual identity depends on many different factors. Along the rapidly developing communications and other technologies human lives are changed and deformed. The image of a male is deformed according to global change, shofting role of media and diffusion of cultures.