Nacionālās identitātes vēlmju komunikācija žurnālā "Dziesmusvētki"
Author
Zemzariņa, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Nacionālās identitātes vēlmju komunikācija žurnālā „Dziesmusvētki” noskaidrots nacionālās identitātes jēdziens un ar to saistīto vēlmju komunikācija kultūras žurnālistikā, kā arī raksturota Stjuarta Hola kultūras cirkulācijas teorija un sniegts arī žurnāla „Dziesmusvētki” raksturojums. Pētījumā izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze un intervijas metode, lai izvērtētu kādas nacionālās identitātes vēlmes komunicējis žurnāls „Dziesmusvētki” un izvērtētu vēlmju saturu un daudzpusību. Pētījumā iegūtie rezultāti rāda, ka žurnālā komunicētās vēlmes ir vienpusīgas – tās ir pārsvarā kognitīvās vēlmes, kas neaicina aktīvai līdziesaistei nācijas kultūras veidošanā.
Atslēgvārdi: nacionālā identitāte, kultūras žurnālistika, vēlmes, žurnāls „Dziesmusvētki” The title of the bachelor paper is „National identity desire communication in periodical „Dziesmusvētki””. Paper’s theoretical basis examines the term „national identity” and desire communication in culture journalism field connected with it, as well as explains culture circuit theory by Stuart Hall and describes the periodical „Dziesmusvētki”. Research methods used in research are quantitative and qualitative content analysis and an interview in order to examine what kind of national identity desire communicates the periodical and to evaluate the content and many-sidedness of desires. Results of the research shows that desires comuunicated in periodical are one-sided – mainly cognitive which are not asking for active participating into shaping the culture of nation.
Key words: national identity, culture journalism, desires, periodical „Dziesmusvētki”