Show simple item record

dc.contributor.advisorSkudra, Ojārsen_US
dc.contributor.authorAugustova, Lāsmaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:18Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:18Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2427en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20593
dc.description.abstractAtslēgvārdi - simboliskais interakcionisms, starpkultūru komunikācija, kultūra, identitāte, starpkultūru komunikācijas kompetence, sociālā realitāte, The Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS), kvalitatīvs pētījums, daļēji strukturētās intervijas. Šajā maģistra darbā „Francijas Republikas uzņēmēji un kultūras darbinieki Latvijā: starpkultūru komunikācijas kompetence un tās pilnveidošanas ceļi” ir pētītas starppersonu komunikācijas attiecības starp Francijas Republikas uzņēmējiem un kultūras darbiniekiem, kas vairāk par 6 mēnešiem ir dzīvojuši un strādājuši Latvijā, un viņu sadarbības partneriem un līdzcilvēkiem Latvijas kultūras telpā. Maģistra darbā starppersonu komunikācijas procesu skaidrojumu teorētisko pamatu veido simboliskā interakcionisma teorētiskās atziņas (H.Blumer, G.H.Mead). Starpkultūru komunikācijas procesa un starpkultūru komunikācijas kompetences (SKK) veidošanās skaidrojumiem tika pielietotas starpkultūru komunikācijas teorijas. Maģistra darba ietvaros tika veikts kvalitatīvais mikrolīmeņa empīriskais pētījums, kura ietvaros, balstoties uz Starpkultūru jūtīguma attīstības modeli (The Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS)(Bennett)), tika analizēti respondentu starpkultūru komunikācijas kompetences (SKK) līmeņi un to ietekmējošie faktori. Analīzes gaitā tika izmantoti pētījuma primārie dati – 12 dziļās daļēji strukturētās intervijas. Pētījumā ir noskaidrojušies apstākļi un sniegti priekšlikumi, kas jāņem vērā, lai ietekmētu SKK pilnveidošanos svešās kultūras telpā – Latvijā: mērķtiecīga kontaktu dibināšana ar vietējiem iedzīvotājiem; laiks; valoda; starpkultūru komunikācijas apmācības kursi; aktīva profesionālā nodarbošanās. SKK veidošanās pamatā jābūt apzinātiem centieniem pēc iespējas vairot svešās kultūras pārstāvja saskarsmi ar vietējiem iedzīvotājiem, jo tikai aktīvas saskarsmes (sociālās interakcijas) rezultātā tiek veidotas un transformētas aktoru sociālās realitātes un pārdefinētas identitātes, kas veicina efektīvas un piemērotas komunikācijas veidošanos svešās kultūras telpā.en_US
dc.description.abstractKeywords - symbolic interactionism, intercultural communication, culture, identity, intercultural communication competence (ICC), social reality, The Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS), qualitative research, semi structured interviews. The master thesis “Entrepreneurs and officials of cultural cooperation of the Republic of France in Latvia: intercultural communication competence and ways of its improvement” is based on a study of interpersonal (face to face) communication between entrepreneurs and officials of cultural cooperation of the Republic of France who have been living and working more than six months in Latvia and their collaboration partners and peers in the cultural environment of Latvia. Process of interpersonal communication is explained through the theoretical part of the master thesis based on the symbolic interactionism perspective. To explain the process of intercultural communication and shaping of intercultural communication competence (ICC) theories of intercultural communication were used. In framework of the master thesis a qualitative micro level empirical research based on The Developmental Model of Intercultural Sensitivity (DMIS) (Bennet) was carried out. The research was designed to analyze the intercultural communication competence (ICC) levels of respondents and factors of their influence. Primary data was used in the study: 12 semi-structured deep interviews. The study defines conditions and recommendations to be taken in consideration to exert influence upon improving intercultural competence in the foreign culture – Latvia: targeted contact building; time; language; intercultural communication courses; active professional activities. As shaping and transformation of actor’s social reality and redefinition of identity is a result of active social (symbolic) interaction enabling a formation of effective and appropriate communication in the environment of foreign culture, it is necessary to raise deliberately foreigner’s contacts with the local inhabitants in order to develop intercultural communication competence (ICC).en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleFrancijas Republikas uzņēmēji un kultūras darbinieki Latvijā: starpkultūru komunikācijas kompetence un tās pilnveidošanas ceļien_US
dc.title.alternativeEntrepreneurs and officials of cultural cooperation of the Republic of France in Latvia: intercultural communication competence and ways of its improvementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record