Sievietes tēla konstrukcija Fransuā Ozona filmās
Author
Tīkmane, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kleckins, Ābrams
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir: “Sievietes tēla konstrukcijas Fransuā Ozona filmās”. Darba gaitā vēlējos noskaidrot kādus sieviešu tēlus konstruē pazīstamais franču režisors Fransuā Ozons.
Darba teorētiskajā daļā apskatu kino kā masu mediju, socializācijas jēdzienu, sociālās realitātes konstruēšanu un Ž. Bodrijāra Simulakrus un simulācijas. Filmu analīzi veicu ar strukturētās kontenta analīzes palīdzību par pamatu ņemot Raimonda Ketela 16 faktoru strukturālo modeli un Sundsteta Šella filmas personāža veidošanas pamatprincipus.
Darba empīriskajā daļā analizēju divas Fransuā Ozona filmas. Kā arī intervēju jaunu Latvijā dzīvojošu sieviešu fokusa grupu, lai noskaidrotu kādas viņām šķiet režisora attēlotās sievietes.
Atslēgvārdi: Masu komunikācija; dzimte; tēli, konstrukcijas; filmu analīze. The theme of the present BA paper is „The Construction of Female Image in films by Fransua Ozone”. The aim of the author is to study the types of female images constructed by famous French director Fransua Ozone.
The theoretical part of the paper views cinematography as means of mass media, the concept of socialization, construction of social reality and Zhan Bodriar’s simulacrs and simulations. Film analysis are done by using structured content based on Raimond Ketel structural model of 16 elements and the principles of building up the character in the film by Sundstet Shell.
In the empirical part of the paper the author analyses two films by Fransua Ozone. The author also has made a survey by interviewing females living in Latvia as a target group.
Key words: mass communication, gender, images, constructions, film analysis.