Mobilo sakaru priekšapmaksas sarunu kartes "Amigo" zīmola analīze televīzijas reklāmas klipos (2002 ─ 2008)
Author
Vasermane, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Mobilo sakaru priekšapmaksas sarunu kartes „Amigo” zīmola analīze televīzijas reklāmas klipos (2002 - 2008)” ir pētījums, kura mērķis ir atspoguļot Amigo televīzijas reklāmu vēstījuma attīstību un zīmola attīstību tajā. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas zīmola veidošanas teorētiskās pamatnostādnes, televīzijas reklāmu nozīme zīmola nostiprināšanā, kā arī semiotikas teorija. Darba pētnieciskajā daļā tiek izpētīta mobilo sakaru priekšapmaksas sarunu karšu tirgus situācija, ar semiotisko analīzi tiek noteikta Amigo zīmola personība televīzijas reklāmās un tās attīstība no 2002. gada līdz 2008. gadam, tiek izpētīta televīzijas reklāmās paustā zīmola atbilstība zīmola veidošanas teorētiskajām pamatnostādnēm, kā arī, intervēta SIA „ZetCOM” mārketinga menedžere.
Darba gaitā tiek izpildīti visi uzstādītie darba uzdevumi, kā arī sasniegts darba mērķis, pierādot hipotēzi, ka Amigo zīmols televīzijas reklāmās pieaug un mainās.
Atslēgvārdi: zīmols, zīmola personība, televīzijas reklāma, semiotika, Amigo, mobilo sakaru priekšapmaksas sarunu karte. The Diploma Paper “Prepaid Mobile Phone Card's "Amigo" Brand in Television Commercials (2002 ─ 2008)” is a research paper, the aim of which is to present the advertising message development in Amigo television commercials, and also the brand development in the advertising messages. In the theoretical part of this paper, the author examines the theoretical bases of brand building and television’s role in establishing brands, as well as semiotic theory. In the research part of the paper, the author investigates the prepaid mobile phone card market, applies semiotic analysis to Amigo television commercials from year 2002 to 2008, and demonstrates the development of brand personality. Finally, the author investigates the Amigo brand in television commercials and its correspondence to theoretical bases of brand building, and also interviews the marketing manager of SIA “ZetCOM”.
All the defined tasks have been completed, and the aim of the Diploma Paper has been achieved by proving the hypothesis that the Amigo brand matures and develops in its television commercials.
Keywords: brand, brand personality, television commercial, advertising, semiotics, Amigo, prepaid mobile phone card.