Latvijas valsts tēls dienas presē (laikraksti Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze, Latvijas Avīze ─ 2007.gads)
Автор
Pļaviņa, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats ir „Latvijas valsts tēls dienas presē (laikraksti Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze, Latvijas Avīze – 2007.gads)”. Par pētījuma problēmu darba autore uzstāda laikrakstu pārraidīto valstu tēlu piedāvāšanu sabiedrībai. Jo, iespējams, atkarībā no pārraidītās informācijas, sabiedrībai tiek piedāvāti atšķirīgi valsts tēli.
Darba teorētiskais pamatojums ir balstīts uz Minsteres Universitātes Komunikāciju zinātņu profesora Klausa Mertena tēla koncepciju, kas skaidro medija lomu tēla veidošanās procesā.
Lai veiktu pētījumu, darba autore izmanto divas atšķirīgas pētniecības metodes. Publikāciju teksta kvantitatīvai pētīšanai tiek pielietota kvantitatīvā kontentanalīze, savukārt, lai vērtētu publikāciju saturu, tiek izmantota semantiskā diferenciāļa metode.
Pētījuma mērķis ir noskaidrot kādu Latvijas valsts tēlu pārraida Latvijas dienas preses publikācijas, kā arī noskaidrot, vai šie tēli ir līdzīgi un kā atšķiras.
Pētījuma laikā iegūtie rezultāti atklāj, ka kopīgais Latvijas valsts tēls dienas presē ir drīzāk negatīvs, taču šie tēli savstarpēji atšķiras. Pētījuma gaitā tiek iegūtas Latvijas valsts tēlu veidojošās raksturīgākās pazīmes, kas pamato iegūtos rezultātus.
Bakalaura darbu veido trīs daļas: teorētiskā, metodoloģijas un darba praktiskā daļa.
Atslēgvārdi: tēls, medijs, valsts, sabiedriskās attiecības. The theme of this Bachelor paper is „Image of the Latvian state in the daily newspapers, year 2007 (newspapers Latvijas Avize, Diena and Neatkariga Rita Avize)” The research problem of this Bachelor paper is newspapers transmitted and suggested images of the states to society. The author suggest that depending on transmitted information, several images of state are delivered to the society.
The theoretic basis of the analyses is rooted in concept of image by Klaus Merten (MŅnster University) that discusses the role of mass media in the construction process of image.
The research analyses is executed by two different methods of research: quantitative contentanalyses, and the semantic differential that is used evaluate the content of the publications is used.
The aim of the research is to determine how the image of Latvian state is depicted in daily newspapers, as well as to find out if and how these images differ.
The results of the analyses revealed that the common image of the Latvian state in daily newspapers is rather negative, though the images differ. Trought the analyses, the characteristics contributing to the construction of the state image were gathered, and further enabled the author to execute the analytic compairason of the latter.
This Bachelor paper consists of three parts: theoretic background, methodologic considerations and practical analyses.
Keywords: image, media, state, public relations