Filmas "Vai viegli būt jaunam?" un tās turpinājumu reprezentācija drukātajā presē un interneta medijos
Автор
Dambe, Ingūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rozenšteine, Aija
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „ Filmas „Vai viegli būt jaunam?” un tās turpinājumu reprezentācija drukātajā presē un interneta medijos” mērķis ir noskaidrot, kā medijos ir reprezentētas filmas „Vai viegli būt jaunam?”, „Vai viegli būt?” un „Vai viegli…? Pēc 20 gadiem”.
Teorētiskā daļa aplūko reprezentācijas teoriju, sociālās reprezentācijas jēdzienu, sociālās realitātes konstruēšanas aspektus, kā arī vēsturisko periodu, dokumentālā kino attīstību Latvijā un filmas „Vai viegli būt jaunam?” galvenos motīvus .
Kvantitatīvās un kvalitatīvās kontentanalīzes dati liecina, ka visos apskatītajos gados mediji galveno uzsvaru liek uz filmas „Vai viegli būt jaunam?” ietekmi Padomju Savienības sabiedrībā un tajā notiekošajos procesos.
Atslēgvārdi: filma „Vai viegli būt jaunam?”, Juris Podnieks, reprezentācija, drukātā prese, interneta mediji The aim of the bachelor „Representation of film „Vai viegli būt jaunam?” and its sequals in press and internet media” is to uncover how is represented films „Vai viegli būt jaunam?”, „Vai viegli būt?” and „Vai viegli..? Pēc 20 gadiem”.
Theoretical part deals with representation theory, concept of social representation, construction aspects of social reality, historical period, documentary film development in Latvia and the key aspects of film „Vai viegli būt jaunam?”.
Results of quantitative and qualitative content analysis show that in all viewed years the media is focusing on films „Vai viegli būt jaunam?” effect on community and processes in Soviet Union.
Keywords: film „Vai viegli būt jaunam?”, Juris Podnieks, representation, press, internet media