Herberta Cukura diskurss latviešu presē: 1934. un 1937. gada ceļojumu reprezentācija laikrakstos "Pēdējā Brīdī" un "Jaunākās Ziņas"
Author
Eglīte, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Didzis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Herberta Cukura diskurss latviešu presē: 1934. un 1937. gada ceļojumu reprezentācija laikrakstos "Pēdējā Brīdī" un "Jaunākās Ziņas" mērķis ir noskaidrot kā Herberts Cukurs tiek reprezentēts laikrakstu „Pēdējā Brīdī” un "Jaunākās Ziņas" 1934. un 1937.gada publikācijās.
Teorētiskajā daļā izklāstītas reprezentācijas, sociālās reprezentācijas un mediju konstruētās realitātes teorijas, kā arī Latvijas vēstures konteksts, laikrakstu apskats, Herberta Cukura biogrāfija. Metodoloģijā aprakstītas pētniecības metodes- kvantitatīvā kontentanalīze un vēsturiskā diskursa analīze. Darba empīriskajā daļā tiek prezentēti pētījuma rezultāti.
No analizētajām publikācijām izriet, ka Herberts Cukurs abos laikrakstos tiek reprezentēts pozitīvi- kā tautas varonis, izcils lidotājs. Reprezentācija laika gaitā nemainās.
Atslēgas vārdi: reprezentācija, vēsturiskā diskursa analīze, kontentanalīze, Herberts Cukurs, „Jaunākās Ziņas”, „Pēdējā Brīdī”. The aim of the bachelor thesis „Discourse of Herberts Cukurs in Latvian press: representation of traveling in newspapers "Pēdējā Brīdī" and "Jaunākās Ziņas" in 1934 and 1937”, is to explore how Herberts Cukurs is represented in publications of newspapers „Pēdējā Brīdī” and „Jaunākās Ziņas” in 1934. and 1937.
In the theoretical part are set out theories of representation, social representation and media constructing reality, also included context about history of Latvia, insight into newspapers and biography of Herberts Cukurs. The methodological part describes research methods- content analysis and discourse historical approach. In the empirical part are described and analyzed the results.
From analyzed results follows, that Herberts Cukurs is represented positively- as folk hero and an outstanding aviator. Representation doesn’t vary over time.
Key words: representation, discourse historical approach, content analysis, Herberts Cukurs, “Jaunākās Ziņas”, “Pēdējā Brīdī”.