• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas mazumtirdzniecības veikalu tīklu preses relīžu izmantojums ziņu aģentūru un dienas laikrakstu materiālos (2005.gads)

Thumbnail
View/Open
309-35219-Zandfelde_Dace_Komu020147.pdf (741.9Kb)
Author
Zandfelde, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Autore savā bakalaura darbā apskata SA tekstu – preses relīžu ietekmi uz žurnālistu veidotajiem tekstiem ziņu aģentūrā un nacionālajos dienas laikrakstos. Par darba pētījuma lauku ir izvēlēta nozares līderu - sešu mazumtirdzniecības veikalu tīklu SA speciālistu un žurnālistu mijiedarbība, par objektu - preses relīžu pielietojums publikāciju veidošanā. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās.Autore apskata vairākas sabiedrisko attiecību un žurnālistikas pētniecības pieejas - Barbaras Bernsas Determinācijas hipotēzi, Gintera Benteles Interefikācijas modeli, Russ – Mola Tirgus modeli. Otrajā nodaļā ir izklāstīti publikāciju kontentanalīzes un dziļo interviju ar žurnālistiem rezultāti un analīze, kas balstās uz Determinācijas hipotēzi un daļēji arī uz Russ-Mola Tirgus modeli.
 
The author in her Paper examines the influence of PR texts – press releases – on the texts created by journalists in the news agency and national daily newspapers. The interaction among the PR specialists of the industry’s six leading retail shop chains and journalists has been selected as the research field for the Paper, but the research object is the use of releases in creating publications. The Paper consists of two parts: theoretical and empirical. The author looks into several research approaches of journalism and PR, namely Determination hypothesis by Barbara Baerns, Intereffication model by Gunter Bentel and Market model by Stephan Russ-Mohl. The second chapter outlines the results of the content analysis of publications and in-depth interviews with journalists based on Determination hypothesis and Russ- Mohl’s Market model.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20689
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV