Reliģiskās organizācijas "Jaunā paaudze" līdera A. Ļedjajeva komunikatīvie vēstījumi: vērtību prioritātes
Author
Sprancmane, Margita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir Latvijas reliģiskās organizācijas „Jaunā paaudze” līdera Alekseja Ļedjajeva komunikatīvo vēstījumu analīze. Balstoties uz Ļedjajeva internetā izvietotajiem sprediķiem, autore pētīja mācītāja vēstījumos dominējošās vērtības, ka arī analizēja sprediķi kā pārliecināšanas komunikācijas instrumentu.
Darba teorētiskā daļa balstās uz pārliecināšanas komunikācijas teorijām un vērtību terojām, par pētījuma praktisko metodi kļuva teksta kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze.
Tiek izceltas vairāk kā 30 morālās kategorijas, kuras visvairāk raksturīgas Alekseja Ļedjajeva komunikatīvajiem vēstījumiem gan kā vērtības, gan antivērtības, kā arī pēta to aktualitātes dinamiku ‘’Jaunās paaudzes” līdera svētrunā.
Par darba rezultātu kļuva morālo vērtību skala, kura raksturīga Alekseja Ļedjajeva pasaules uzskatam un kura veido viņa ticības mācības pamatu.
„Jaunās paaudzes” līdera tekstu kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze ļāva arī noteikt pārliecināšanas pazīmes viņa komunikācijā.
Atslēgvārdi: pārliecināšana, attieksmes maiņa, morālās vērtības, homilētika, reliģija, internets. The research is dedicated to communicative messages made by Alexey Ledyayev, the leader of Latvian religious organization “Jaunā paaudze” (“New Generation”). Based on Ledyayev’s sermons what are placed on organization’s web page the author investigated values dominating within pastor’s messages and analysed preaching as a tool of persuasive communication.
Theoretical part of the work is based on theories of persuasive communication. Quantitative and qualitative content-analysis of the text was the method of practical research.
The author picked out 35 moral categories, which are the most typical for communicative messages of Alexey Ledyayev – in the form of as values, as anti-values, and investigated the dynamics of their actualisation within sermons of “New Generation” leader.
The scale of moral values typical for Alexey Ledyayev’s ideology and providing a basis for his dogma was the result of the work.
Besides quantitative and qualitative analysis of texts of “New Generation” leader allowed to define persuasion features in his communication.
Keywords: persuasion, attitude shift, moral values, homiletics, religion, Internet.