Diktora Borisa Podnieka balss ietekme uz auditoriju
Author
Nikolajeva, Emma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Diktora Borisa Podnieka balss ietekme uz auditoriju” mērķis ir, analizējot diktora Borisa Podnieka balss ierakstu ietekmi uz auditoriju, pētīt balsi kā izteiksmes līdzekli un novērtēt un analizēt tās nozīmi komunikācijā.
Darba struktūra sastāv no teorētiskās daļas, metodoloģiskās daļas, empīriskajiem pētījumiem un to rezultātu analīzes. Teorētiskajā sadaļā tiek apskatītas pārliecināšanas un propagandas teorijas, balss ietekme uz klausītājiem, kā arī tiek īsi ieskicēta B.Podnieka dzīve un darba gaitas. Galvenās darbā izmantotās metodes ir intervijas, fokusa grupu diskusijas un eksperiments. Pētījumu rezultātā tika secināts, ka balss spēj ietekmēt informācijas satura uztveri un diktora balss var darboties kā efektīvs auditorijas pārliecināšanas līdzeklis, tomēr ietekme uz dažādām paaudzēm ir atšķirīga, ir būtisks konteksts un balss kā pārliecināšanas līdzeklis darbojas labāk kombinācijā ar citām pārliecināšanas metodēm.
Atslēgvārdi: pārliecināšana, propaganda, balss ietekme, Padomju Savienība, Boriss Podnieks The aim of bachelor thesis „Broadcaster Boriss Podnieks' voice influence on audience” is to explore voice as a mean of expression, evaluate and analyze its topicality in communicaiton by analyzing bradcaster Boriss Podnieks’ voice records influence on the audience.
The paper consists of theoretical part, methodological part, empirical findings and result analysis. Persuasion and propaganda theories, voice influence on the audience as well as B.Podniek life and work are included in theoretical part. The main empirical methods are interviews, focus groups discussions and experiment. Results confirm that voice can influence perception of information and broadcaster’s voice can act as an effective mean of persuasion, nevertheless influence varies by generation, situational context is important and voice as a mean of persuasion functions better if used together with other persuasion methods.
Key words: persuasion, propaganda, voice influence, Soviet Union, Boriss Podnieks