Alkoholisko dzērienu reklāma sieviešu žurnālā "Santa" (1991-2011)
Author
Balode, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Alkoholisko dzērienu reklāma sieviešu žurnālā “Santa” (1991-2011)”.
Pētījumā aplūkotā problēma - alkohola reklāmas attīstības tendences un tās ietekmējošie faktori.
Darba mērķis - izpētīt alkohola reklāmas attīstības tendences sieviešu žurnālā “Santa” divdesmit gadu periodā.
Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas, secinājumiem un pielikuma.
Darba teorijas daļā ir ieskats reklāmas jomā, tās regulējumos LR normatīvajos tiesību aktos un pašregulācijas sistēmā, sieviešu žurnālu specifikā un žurnāla “Santa” vēsturē.
Pētījumā izmantotās metodes ir kontentanalīze un intervijas.
Iegūtie rezultāti uzskatāmi par mikro pētījumu, kurā kopumā saskatāmas arī alkohola reklāmas vēsturiskās attīstības tendences Latvijas žurnālos.
Atslēgas vārdi: reklāmas ētika, alkohola reklāma, attīstības tendences, Santa, vēsture, sieviešu žurnāls The subject of the bachelor’s thesis is „Alcohol advertising in women’s magazine “Santa” (1991-2011)”.
The issue of the study: the development of tendencies and factors that influence them from advertising alcohol beverages.
The objective of the bachelor’s thesis is to investigate the development tendencies of the alcohol advertising in women’s magazine “Santa” throughout the period of twenty years.
The bachelor’s thesis consists of the theory part, the methodology part, the empiric part, the conclusions and the attachments.
In the theory part of the thesis contains detailed insight in the advertising area, its regulation in the legislation and the self-regulation system, the women’s magazines and the history of the magazine „Santa”.
The thesis’ research methods are the content analysis and the interviews.
The thesis’ results are to be considered a micro-research that includes the historic development tendencies of the alcohol advertising in Latvia’s magazines.
The key words: ethics of advertising, alcohol advertising, tendencies of development, Santa, history, women’s magazine